Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

tirsdag den 3. juli 2012

Fif til koldhævning

Ja, der er stadig fuld gang i bagningen herhjemme og oftest bliver dejen koldthævet. Hvis jeg husker mig selv på det selvfølgelig ;) Der er nu ikke noget som hjemmebagt brød!

koldhævning, langtidshævning
Det jeg egentlig vil vise er disse kasser jeg har fået købt mig. Jeg bages som regel to typer brød af gangen og sådan to røreskåle fylder pænt meget i køleskabet! Kassen er ca på 5 liter og er noget mere handy at få passet ind i køleskabet.

Når dejen er æltet færdig, smør indersiden af kassen og låg med olie, dejen vippes over i kassen, låget sættes, kassen i køleskabet og så er passer det bare sig selv. Der er sikkert mange der allerede gør det sådan, jeg synes bare at det er super praktisk :)

Jeg købte dem i Jysk til 3 stk for 75 kr og der er selvfølgelig glas og gaffelmærke i bunden :)

10 kommentarer:

Susanne sagde ...

det var da en rigtig god idé med de kasser

Home by Bianca sagde ...

Genialt! Tak for tippet :)

Pernille sagde ...

Rigtig god ide, Linebine!

Livet i Troldehulen sagde ...

Jeg har ikke set det før, og jeg syns det er mega praktisk, så den løsning napper jeg! Tusind tak og god weekend :-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Susanne: Det er simpelthen så praktisk :)

Bianca: Det var så lidt ;)

Pernille: taaak Pernille :P sådan er det når der er alt for meget i køleskabet

Livet i troldhulen: Dejligt du kan bruge ideen :) tak og i lige måde

Linda sagde ...

Super smart, for runde skåle er bare uhandy - men jeg skal lige høre: sætter du låget fast, eller ligger det løst på. Jeg plejer bare at lægge det løst på, for ellers plejer det at "poppe" af flere gange...

Linebinevaskemaskine sagde ...

Linda: det er de nemlig! jeg lægger det bare løst oven på :)

Annie sagde ...

Aller først - ros for den fine blog :-)
Men jeg kan altså ikke gå fra bloggen her igen uden lige at nævne at disse bokse jo ikke just er produceret til at opbevare mad i...
Med fare for at der kan overføres hormonforstyrrende stoffer til dejen og videre til dem som spiser det...
Piger - brug i stedet fryseposer - det er ikke helt optimalt men disse er dog produceret til brug af fødevare og det kan fint praktiseres.
God bagelyst :-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Annie: tak skal du have :)
De er mærket med kniv&gaffel-mærket og må derfor bruges i kontakt med fødevarer, så jeg har nu ingen skrubler med det :)

Sasibe sagde ...

Hvor smart!

Kan du måske prøve at måle dem på alle led? ;)

Mvh. Hende med det meget lille køleskab ;)

Send en kommentar