Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

tirsdag den 2. marts 2010

Min fødselsdag og madklub med tøserne

så fandt jeg endelig lidt tid til at blogge igennen oven på både fødselsdag i søndags og madklub mandag :) Jeg blev som sagt 24 og fik en mindre krise over det hehe nu er der kun 1 år til at jeg bliver 25 år! *gys* så er man jo voksen og ansvarlig..

Da jeg ikke har haft så frygtelig meget tid eller overskud til at skrive en ordentlig ønskeseddel, fik jeg heller ikke så mange gaver på selve dagen, men lidt blev det til ;)

jeg fik en dejlig buket blomster af min mor og far (og Fie-hunden)


Jeg fik en super flot Le Creuset "salat bowl" af lillesøsteren og hendes kæreste, navra :D

Og en sød lille hjerteramekin med Låg! :) de ramte godt nok lige plet de gaver


Min mor kom også med en lille bonusgave hun havde fundet i gemmerne. Et DIY praline sæt med masser af sjove dimser, forme og udstikker. Så skal der leges :) Vi har en aftale om at skulle ud og shoppe min fødselsdagsgave fredag hvor vi begge har fri.. Jeg tænker lidt isskålen til KitchenAiden, men nu må vi se.


I går var vi hjemme hos yndlingspernillen til madklub :) og der var gaver til mig!

se hvor fin den er :) der var et smykkestativ inden i.


og silicone muffinsforme i den anden pakke. (yay! :) )
Cathrine stod for forretten den her gang og den var bare rigtig lækker! Hjemmebagte blinis med guacamole, creme fraiche og krydret kylling :) guf

Pernillen lavede en Chicken Pie med kylling, bacon, champignoner i cremet sauce fra Nigella Express. Jeg er normalt en champignon-skeptikker, men den her pie vandt mit hjerte. Den er bare lækker og skal bestemt prøves! Vi udstak en lille butterdejs mand som pynt, men det ser ud som om han er ved at drukne i fyldet! lidt skræmmende og tragisk :D

hak! der røg et ben..
retten er ikke særlig fotogen, men yum! hvor er den god.

mens vi slog mave gamede vi Triominos, der minder lidt om et trekantet spil domino :) det kræver ret godt overblik og at man er en god taber der ikke råber af de andre når de tager ens "pladser" ;) Det er Camillas (den blærerøv) hånd der sneg sig med på billedet.


Så er vi i gang! Det er et spil om ære!


Til dessert havde jeg lavet en Mississippi Mud Pie, det har jeg ikke prøvet før :) det er godt nok en chokoladetung sag, man ikke kan spise sååå meget af igen. Den smagte mig ikke rigtig i går, men det var jeg også meget meget mæt! hapser nok et stykke i aften og melder tilbage :) tøserne og Daniel sagde at den smagte godt.
Det var bare en hyggelig aften med en masse snak og næste uge invitere jeg dem på fødselsdag her hos mig. så skal der hygges igennem igen ;)
Resten af min uge ser pænt travl, men dog hygsom ud. Torsdag har jeg en aftenvagt hvor vi har thai aften, fredag skal der powershoppes fødselsdagsgave til mig, lørdag får vi besøg af svigermekanikken fra Fyn hele dagen og søndag holder mig og min far familie fødselsdag :) lots and lots of gaver og hygge.

2 kommentarer:

Tina Liel sagde ...

Sikke nogle lækre gaver. Hlt vild med den hjerteformede ramekin! Den Chicken Pie skal jeg finde opskriften på - den ser superlækker ud. Sådan en madklub er en super ide. Ser ud til at weekenden også bliver hyggelig. Hvad fandt du så til dig selv ;-) KNUS♥

Linebinevaskemaskine sagde ...

Jeg regner med at blogge opskriften på chicken pie'en i morgen :) Hold op jeg fandt en masse gode sager ;) sådan er det når man ikke selv skal have penge op af lommen. bl.a. en stak limegrønne margrethe skåle og tilbehør til kitchenAiden. Du må have en dejlig weekend :)

Send en kommentar