Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

søndag den 15. april 2012

Plantedrik fra Planteriet

ja, jeg vil lige beklage over for alle der blev ledt hen til et tomt indlæg mens jeg var på ferie. Dumme system!

Nåmenaltså, da jeg var til FoodExpo for snart en lille måneds tid siden fik vi en rigtig god snak med Tine og Christian fra Planteriet.
De har lavet en lækker ny form for drik, der er lavet på dansk frugt, grønt og havre. Havren er med til at give drikken en god fylde og en øget mæthed. Planteriet har fokus på friske, danske råvarer, ingen brug af tilsætningsstoffer og færre kalorier. 

De har lavet 5 varianter og var så søde at sende og smagsprøver på to af dem.

plantedrik
Plantedrik nr. 1 indeholder friskmostede æbler, kirsebær, solbær og fuldkornshavre. Den er rigtig frisk,  har en syrlig kant og en utrolig flot dybrød farve. 

Plantedrik nr. 4 indeholder friskmostede æbler, jordbær, solbær og havre. Den er utrolig mild, blød, rar og behagelig at drikke. Den har en fin sødme og en god konsistens. Af de to drikke er det både min og Daniels favorit :)

Fælles for begge drikkene er, at de modsat mange andre lignende drikke ikke er overvældende søde og at de virker læskende. De smager faktisk af det de er lavet af og har en meget "ægte" smag.
Jeg kunne godt tænke mig at smage de andre varianter engang, for de lyder utrolig spændende med ingredienser som lavendelblomstte, hyldeblomst, citrongræste og tomat.
De skal nydes iskolde, omrystede og allerhelst i en lille solstråle :)

Jeg er også ret vild med deres enkle og søde emballage, der har et enkelt udtryk med klare farver :)
Jeg håber snart at de kan købes i Aalborg. Du kan se en forhandlerliste her.

2 kommentarer:

Martin Villumsen sagde ...

Uh, de lyder da godt nok lækre! Dem må jeg prøve en dag :)

Linebinevaskemaskine sagde ...

De er rigtig dejlig friske og rene i smagen :)

Send en kommentar