Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

fredag den 14. maj 2010

Guys and Dolls

Jeg er et rigtig teater menneske, sådan lidt i smug. Jeg elsker at gå i teateret, men det sker bare alt alt for sjældent. Her den anden dag fandt jeg ud af at, man som studerende, kan se en valgfri forestilling for sølle 75 kr i Aalborg Teater. Det er da billigt for så stor en oplevelse! Vi købte et "klippekort" med 3 valgfrie forestillinger til 225 kr, så vi har et par gange til gode :)

Onsdag tog jeg, ret spontant, i Aalborg Teater for at se "Guys And Dolls" med en af yndlingstøserne. Jeg har rigtig længe ville se den, men det var ikke før hun foreslog en teatertur, at jeg fandt ud af hvor billigt man kan være kulturel som studerende.

Billederne har jeg pænt lånt fra Aalborg Teaters hjemmeside, foto: Lars Horn.
Får man ikke bare lyst til at se stykket, bare ved at kigge på den flotte plakat?


New Yorks gamblere i 1930'erne

Nathan Detroit får en lille snak med Big Jul

Det var virkelig en god oplevelse :) stykket er fuld af humor, sjove detaljer og dygtige skuespillere: Jeg var rigtig godt underholdt hele vejen igennem, der var virkelig nogle skæve roller deri. Det eneste jeg studsede lidt over, var at de solgte is i kiosken i pausen.. Men altså, jeg skal da ikke være for fin til at smage på en lille kæmpe eskimo!
Samme dag som jeg var i teateret, var jeg også lige en tur forbi kaffebaren Behag Din Smag sammen med et par piger fra klassen. Jeg har ikke været derinde før, men det er da ihvertfald ikke sidste gang jeg skal derind :) Super service, rigtig hyggelig og afslappet atmosfære og kvalitet! Det var heller ikke dyrt.
Det er altså lidt hyggeligt når de pynte kaffen så fint :) det giver lige det sidste plus. Det er godt nok ikke min kaffe, men en af pigernes, men den er bare så sød. Det er en Caffe Mocha Orange med orange Valrhona chokolade, ekspresso og mælk. Jeg smagte lige lidt på skummet og det smagte fantastisk.



Jeg fik en Chai Latte med et hjerte på toppen. Godt krydret og dejlig cremet

Nu nærmer dagen, altså i morgen, sig for den næste "Til middag hos.. din blogger" sig og denne gang er det hos Marie :) temaet er "Trying something new" og jeg glæder mig til at se hvad hun har fundet på. Der er rigtig mange spændende ting jeg ikke har prøvet at smage endnu, men det er altid sjovt at prøve noget nyt. Jeg har også fundet en lille sjov værtindegave til hende ;) Uh, jeg glæder mig!

3 kommentarer:

MissMuffin sagde ...

Det var da billigt!
Jeg vil også så gerne i teatret, men det er så dyrt. Hvad er betingelserne for at få studierabat? Jeg er jo elev, så jeg har ikke noget studiekort, så der er nok ingen rabat til mig..
Sikke nogle fine kaffer, de er næsten for dine at drikke:)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Det er rigtig billigt :) jeg har lige kigget på betingelserne og det er for studerende og folk under 25 år, så det gælder os for dig :D
Jeg elsker når der bliver gjort lidt ekstra ud af ting :) hvis jeg havde fået en med en blomst på, tror jeg bare jeg havde siddet og kigget på den :P

Bitten sagde ...

Mmm, en rigtig hyggelig café er det :) Burde også snart tage derind igen, det er alt for længe siden. Vil nemlig også rigtig gerne smage den der med Orange. Nam nam.
Teateret er forresten også hyggeligt! På en lidt gammeldags og kulturel måde. Man føler sig så moden.

Send en kommentar