Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

søndag den 7. april 2013

hvidevarer, hvidevarer og ja, hvidevarer

Nu har vi endelig låst os fast på de hvidevarer vi vil have ud til huset :) og vi fik faktisk bestilt det hele i går. Det blev en meget dyr lørdag ;)

Det er faktisk mest Daniel der har stået for at finde ud af hvad der er bedst til prisen og hvad der lige er os. Han er utrolig dygtig til at researche i forhold til priser osv. så det må han hellere end gerne stå for, så længe jeg har det sidste ord ;)

Induktionskogesektionen og emfang køber vi som tidligere nævnt hos Uggerly, da der jo skal laves hul i bordplade og loft. Det ville være ærgerligt hvis de ikke passede!

Induktionskogesektionen blev en Siemens EH875MC21E , 80 cm

Vores emfang bliver et Thermex - Preston II Vertical 600 90 cm med ekstern motor

Køleskabet bliver model ERG3313AOW fra Electrolux

Fryseskabet blev også et Electrolux! model EUG2244AOW :) Sikke meget plads der bliver til bagværk!

Vi fortsætter med Electrolux :) Ovnen er en pyrolyseovn model EOC5641AOX. Jeg glæder mig til at få en spritny ovn! Vi overvejer dog stadig om vi skal have skinner i siderne.

Vi får selvfølgelig også en opvaskemaskine ;) endda ekstra høj og det er uden lågen på billedet! Det er en Electolux SX65U091EU





Tørretumbleren er også fra Bosch :) EcoLogixx 7 Selfcleaning Condenser WTW86583SN med glaslåge.

Der er som altid uendelig mange holdninger og meninger til hvad man bør vælge og hvad der er bedst. Min generelle erfaring er at der sjældent er et mærke der er helt bedst med det hele, selvom det kunne være lækkert at sige at vi f.eks. køre med udelukkende Siemens, bosch eller electrolux. Vi har forsøgt at vælge de enkelte ting ud fra vores behov, men for mærke. 
Med undtagelse af kogesektion og emfang, har vi købt det hele hos Elsalg Aalborg da de gav det bedste tilbud (og en rigtig god og behagelig service!).

Vi var lige et lille smut ude at besøge huset i går, godt nok uden at kunne komme ind. Det blev til lidt vindueskiggeri i stedet :) Nu er der lagt fliser i køkken/alrum! 
Vi var også ude at måle op til terrasse, indkørsel og en bred flisegang rundt om huset. Vi ender med at skulle have lagt 280 m2 fliser udenfor! Føj det bliver en dyr omgang, men det er også bare vigtigt for os at det bliver gjort ordentligt første gang og at vi ikke går på kompromis med lige dette.

10 kommentarer:

Helle sagde ...

Lækkert! med lækkert på!

Kogepladen er vildt sej!
Ih det blir bare så fedt, når det snart er færdigt :D

Hald sagde ...

Det er altid dejligt at få HELT nyt - især hvidevarer....
Fulgte der ikke skinner med til ovnen, nu I købte så meget? Så har I ikke pruttet nok om prisen, for det lyder til at det er standard rudnt omkring og vi fik det også selv med da vi købte indbygningsovn (efter at have sagt det selvfølgelig :0). Kan kun sige, at de skinner er det bedste. Det gør det hele meget meget nemmere.....

Helle (LoquaciousLily) sagde ...

Skønt med nye hvidevarer - det ser ud til at I har truffet nogle fornuftige valg. :) Jeg købte en Bosch avantixx vaskemaskine for 1 år siden, og jeg har været rigtig glad for den. De tyskere kan altså deres kram :)

CakeCrazy sagde ...

Må jeg gerne flytte ind i jeres køkken ;D

Hvor ser det bare lækkert ud!

Annika sagde ...

Ser rigtigt dejligt ud :)
Og ja, markedet er enormt og ingen ting er perfekte sådan ca.
Er sikker på at I bliver glade for delene.

(Vores drømmeovn mm kan ikke købes i DK, og firmaet i tyskland reagerede ikke på en ordre, så vi hænger på den gamle stadigvæk)

Julie sagde ...

Åh, køb ENDELIG fuldt udtræk til ovnen!!! I vil IKKE fortryde det! Jeg er så glad for mig, og frydes hver gang jeg bruger ovnen :-)

Camilla sagde ...

Uh, det bliver godt nok lækkert! Skønne, skønne ting I har valgt :o)

Anonym sagde ...

Hvor ser det hele bare godt ud! Glæder mig til at se det LIVE, nu jeg ikke kan se billedet du fortalte om inde i dit hoved ;)
//Cath

Sarah sagde ...

Ja vi har også med udtræk i ovnen og det er intet mindre end fantastisk ;), det vil I ikke fortryde

Linebinevaskemaskine sagde ...

Helle: jeg tror også jeg bliver glad for kogepladen :)

Hald: Det gjorde der ikke, men vi fik en enormt god pris på det hele!! Men jeg tro vi bliver nødt til at have de skinner der :)

Helle: Det håbe jeg vi har :) Det er jo en jungle!

Cakecrazy: Det bliver måske lidt trangt ;)

Annika: jeg tror også at vi bliver utrolig glade for det hele :) det var ihvertfald hvad pengene lige kunne række til nuher. HUset skal jo også betales :)

Julie: Det tror jeg også vi gør :)mine forældre har det og jeg elsker det!

Camilla: jeg tror også at det bliver rigtig godt :D

Cath: Det komme du også snart til :D ja mit hoved er det vist de færreste der kan kigge ind i (eller forstå) ;)

Sarah: SÅ er det vist afgjort med så mange der siger god for det :)


Send en kommentar