Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

fredag den 19. februar 2010

R.I.P. lagkagebunde - Hello trøffelkugler (og ovnbagt spinat-tomat æggekage)

Nå! når nu noget mislykkedes kan man lige så godt få det bedste ud af det :) Jeg havde en rest mørk smørcreme og hindbærsmørcreme i fryseren, så det og lagkagebunden blev smuldret og mixet til ukendelighed sammen med en klat hjemmelavet brombærmarmelade og noget kakao. Voilá trøffelkugler rullet i kokos :) ingen madspild her + jeg fik ryddet lidt op i fryseren.

Efter at have makket rundt i køkkenet med at koge vanillecreme, jordbærkompot og karamelisere bananer gad jeg ikke det vilde køkkeneventyr her til aften. Så det blev blev lidt let, det kan passe sig selv :)

Spinat-Tomat æggekage (4 pers. )
  • 10 små æg
  • 3 dl. mælk
  • 2½ tsk maizena
  • 2 store håndfulde frosset, hakket spinat. optøet og klemt for væske.
  • 4 tomater i tynde skiver
  • 1 fed knust hvidløg
  • salt, peber
  1. Forvarm ovnen på 200 grader
  2. Pisk æggene let sammen med mælk, hvidløg, maizena og salt, peber
  3. Rør spinaten ud i æggemassen og hæld den i et ovnfadtfad på ca. 25x30 cm.
  4. Fordel tomatskiverne over og drys med ost.
  5. Bages ca. 30 min. ved 200 grader (du kan evt.¨også ligge et frosset kyllingebryst et andet fad, dryp med olie og krydder. Lad det stege med i ovnen i ca. 30-40 min)
Jeg modtog en swap-pakke i dag, hele vejen fra USA :) Den her gang var det ikke chokolade, men en "big fat stuffed envolope"-swap.


Der var bl.a. den her fine hjemmestrikkede ovnhandske med :) den er bare sød og jeg tror næsten ikke jeg kan få mig til at bruge den da jeg er lidt af en gris når jeg laver mad :D
Den er forret med pink merino uld, der isolere mod varmen :)


derudover var der the breve, øreringe, en halskæde (i en lille pose), et postkort, et armbånd og noget ser specielt faldt i god jord hos mig, opskrifter til 7 dage fra et Rachel Ray magasine :D jeg eeelsker Rachel Ray og det er bare nogle spændende opskrifter. Det er bare dejligt at få pakker og en lille hilsen :)
Mig og yndlingstøserne har lige bestilt flybilletter til London 5 dage sidst i August (igen) :) hold op hvor jeg glæder mig. Diverse Food courts skal bare endevendes for gode sager. Den her gang vil vi også gerne se en musical den her gang og evt. London Dungeon, hvis nerverne er til det :D
Nu skal jeg 1 uge til mallorca, 1 uge til tyskland og 6 dage til London næste sommer :) der er bestemt noget at se frem til.
apropros London.. så sidder jeg lige og ser "Jump London" zulu, der er en udsendelse om parkour Det er bare så imponerende, ikke mindst fordi de har styr på hvad de laver og det er så flot udført. Det tager jeg virkelig hatten af for :) men de har også trænet i en frygtelig masse år.
Anja har tagget et super initiativ til til et sjov "projekt" for et par af os bloggere her i Aalborg :) så hvis alt går vel kommer der nogle sjove/hyggelig oplevelser og indlæg ud af det.

7 kommentarer:

Tina Liel sagde ...

Uhm hvor ser begge ting lækre ud. Smart måde at bruge en lagkagebund på og jeg elsker sådan en æggekage i ovnen. Du er altså heldig med de ting du får i dine swaps! Vil finde linket dertil igen. Hvad sendte du? Tro mig det der Parkour er ikke så sjovt når sin søn prøver det - han er heldigvis holdt op. Wow alle de fede rejser du har foran dig! Har kun været i London engang og det var altså fantastisk. God weekend. KNUS♥

Linebinevaskemaskine sagde ...

de belv super gode de "kagekugler" :) jeg swapper på swap-bot.com. jeg sendte lidt chokolade, små bøtter med bodybutter, sådan nogle gelepuder til stilletter og lidt "fnillerfnaller" jeg havde liggende :)
London er en fantastisk by, og jeg glæder mig til at opleve resten af den til sommer :) sammen med de andre rejser

Piskeriset sagde ...

Ret god redning! Nu bliver jeg bare lækkersulten, for jeg elsker trøffelkugler! :-D

Hav en dejlig lørdag :-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Piske: taktak :)de blev også bare super gode og så slap jeg for at smide den kasserede bund ud.

Tina Liel sagde ...

Det lyder som en fin pakke du fik sendt. Tror også jeg vil prøve! KNUS

Marie sagde ...

Uhh.. en fellow swapper, der kan man bare se, sjovt at jeg skulle opdage det her og ikke på swap-bot :-p

I forhold til London Dungeons, hvis du ikke har været der før, then you must go, det er virkelig et mustsee, helt fantastisk oplevelse :-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Marie: Ich bin ein fellow-swapper ;) jeg er blevet helt hooked på det swap :) det er så hyggeligt.
Jeg er sådan lidt skal/tør ikke med London dungeons :p lidt pivet, men det skulle jo være helt vildt godt. måske vi bare skal manne os lidt op ;)

Send en kommentar