Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

søndag den 25. april 2010

Til middag hos din blogger.. altså Anja

Så blev det tid til en blog middag igen :) jeg syntes virkelig det er hyggeligt at mødes hjemme hos hinanden (og spise god mad). Endnu engang er jeg den blogger der er lidt sløv i betrækket, da de andre allerede har blogget om det ;)

Anja havde valgt temaet "Turist i Tyrkiet" og for dælen der duftede så skønt så skønt da jeg kom ind i hendes lejlighed. Jeg kom lidt før de andre, hvilket gav mig tid til at snuse rund i hendes fine lejlighed, mens hun lavede det sidste i køkkenet.
Anja fortjener virkelig max. voksenpoint for hendes store, fine, lyse lejlighed. Den er bare så flot indrettet bl.a. med de dejligste billeder fra Austalien. Og så har hun sin egen vaskemaskine! I min verden er det stort :)
Der var dækket rigtig fint op nogle søde sommerfugleservietter og vi blev budt velkommen med masser af kold asti.

den flotte grønne salat med ristede pinjekerner, looove pinjekerner, og gode tomater :) til højre ses Anja's luskede tang, der godt kan drille


Aftenens fantastiske menu! Osmansk gryderet, Haydari, lækker salat, bulgur og kartoffelskiver. Jeg glemte helt at tage billede af de lækre lavash brød Anja havde bagt. De smagte virkelig godt, specielt med haydari til. hvis jeg nogensinde kommer til Tyrkiet kommer jeg til at leve af Haydari og lavash brød!
Gryderetten var også rigtig lækker og jeg blev godt nok mæt :)


Til dessert fik vi en rigtig god æblekage med både cremefraiche og flødeskum til. Der blev sørget rigtig godt for os og vi manglede absolut ingenting :)


nam!


Anja som overskudsagtig bartender, der er ved at servere blå drinks (som jeg aldrig kan drikke igen uden at tænke på blåt colaskum).


uuuhh...



En blå drink med kæmpesugerør, der er en ægte Hollywood frue værdig. Der blev slubret synkront og med stil af samtlige bloggere. Man bliver meget ladylike med sådan et fint glas :)


Nicolaine og Anja med fine blå drinks
Aftenens samtaleemner kom endnu engang vidt omkring og indvolverede bl.a. vores pinlige øjeblikke, botox og Hollywood fruer :)

Marie i krig med Anjas Powerhoop (hula hula hulahulahop) der faktisk ikke sådan er lige til at få til at snurre let og elegant. Jeg prøvede også kræfter med den et par gange, men tror desværre ikke jeg har motorik til sådan en sag. Det sagde allermest svusch - klonk når jeg prøvede og jeg tror godt at Anjas underbo kunne gå hen og blive træt af mig. Anja, derimod var helt fantastisk til det :)
Det var en virkelig hyggelig aften med fnis, sladder og godt selskab :) Anja sørgede rigtig godt for os og var en super værtinde. Sammen med blogpigerne er det hele meget lidt højtideligt og det er bare dejligt :)
Næste Til middag hos.. er allerede den 15. maj hos Marie
Jeg glæder mig!

9 kommentarer:

Anja sagde ...

Haha, så fik jeg da lige det store smil frem på det billede :P
Jeg havde også en hyggelig aften, dejligt at se jer igen :)

Marie Holm sagde ...

Hyggelig beskrivelse og skønne billeder. :-D Tak for en rigtig dejlig aften, jeg glæder mig til at se dig hjemme hos mig næste gang :-D

Jeg rapser det billede af mig og Hulahulahop hvis det er okay med dig? Man ved aldrig hvornår man får behov for et billede af sig selv i færd med diverse gak og løjer.

Linebinevaskemaskine sagde ...

anja: Det er dejligt med store smile :D så hygger man sig. det var en virkelig hyggelig aften.

Misha: selv tak ;) nu kom der da lidt flere billeder end sidst. jeg tør ikke tænke på hvor mange billeder vi så får taget hos dig :p Du rapser bare løs :)

Anja sagde ...

Haha, bare vent til vi kommer hjem til Nicholaine. Så er det med 4 x paparazzi :)

Piskeriset sagde ...

Hvor er det dejligt at læse om jeres hyggelige aften - jeg bliver helt glad af at se, hvordan I har moret jer og spist god mad! Dejligt dejligt :-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

piske: Det er virkelig hyggeligt at mødes med de andre :) og med god mad oven i købet! det er dejligt at føle sig tryg nok til at fjolle rundt med dem :)

Anonym sagde ...

Godaften. :-)
Mums det mad ser lækkert ud, og det ser ud til at I har haft en rigtig hyggelig aften. Det er dejligt at læse om.
Hilsen Line

Linebinevaskemaskine sagde ...

Hej :) det var en rigtig hyggelig aften med virkelig god mad. Jeg har lige været et smut forbi din fine blog :) det er bare en dejlig hund du har.

Linebinevaskemaskine sagde ...

Hej :) det var en rigtig hyggelig aften med virkelig god mad. Jeg har lige været et smut forbi din fine blog :) det er bare en dejlig hund du har.

Send en kommentar