Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

onsdag den 14. april 2010

Transformator og breakfastbars version 2.0

Torsdag i sidste uge var jeg på Transformator med en af yndlingtøserne. Vi kom i meget god tid og tog derfor på cafe for at få en kop et eller andet.
Hun fik en Bailey coffee og jeg fik en Piña Colada :) Cafe spiret laver virkelig en god piña colada! Jeg smagte faktisk også den der kaffe ting og jeg tror det er den måde jeg skal lære at drikke kaffe på, masser af Baileys ;)
Forestillingen hed noget i stil med Aalborg anno 2110 og tog udgangspunkt i en stigende forurening, kvælning af limfjorden og sygdom. Det var en ret dyster ramme de havde valgt at bruge, men det var virkelig godt og kreativt. Og så er det fedt at de blander genrene skuespil, rap og poesi :)

Det er rigtig hårdt at starte i skole igen, og jeg er bare så dårlig til at spise morgenmad. Jeg tror vikelig vejen frem for mig, er de her breakfastbars. dem kan jeg spise under undervisningen og de er også rigtig gode til pauserne om eftermiddag hvor jeg er ved at gå kold.

Breakfastbars version 2.0 (ca. 16 store)
  • 1 dåse kondenseret mælk
  • 2-3 spsk kakao, sigtet
  • ½ tsk vanille ekstrakt
  • et nip salt
  • 250 g. havregryn
  • 150 g. tørret frugt (50 g. tranebær, 50 g. ananas, 50 g. papaya/melon blanding)
  • 150 g. frø/kerner ( 30 g. sesam, 60 g. græskarkerner, 60 g. solsikkekerner)
  • 150 g. nødder, grofthakkede ( 50 g. hasselnødderkerner, 50 g.mandler, 50 g. valnøddekerner).
  1. varm den kondenserede mælk i en tykbundet så den bliver mere tyndtflydende.
  2. sigt kakao i. massen skal blive ret mørk for at det kan smages. tilsæt salt og vanille.
  3. Bland mælkemassen godt sammen med resten, til det hele er blevet godt fordelt og vådt.
  4. Smør en lille bradepande (ca. 23x33 cm) og hæld grøden heri. Pres den godt ud i bradepanden. Den skal presses godt fast og glat, specielt i kanterne.
  5. Bages 1 time ved 130 grader.
  6. Lad den afkøle i 5 min. og skær den herefter ud i bare på ca. 3 centimeter i breden og ca. 5 i længden.
  7. Lad barene afkøle helt i bradepanden. Opbevares i en tætsluttende kagedåse.
Note: De blev rigtig gode af at tilsætte det kakao, det smager rigtig godt sammen med nødderne. Det er også ret godt med det tørrede frugt i. det giver både en rigtig god smag og de er ikke så kompakte som de almindelige :) hvis jeg havde haft lidt revet kokus havde jeg også smidt lidt af det i.
Det der skete i den ulykke er rigtig frygteligt, ikke mindst også fordi min lillesøster kendte pigen der blev dræbt. begravelsen fredag bliver frygtelig, men jeg ved at solen vil skinne. Jeg prøver at fokusere på de positive ting der sker fortiden, for det er okay at smile og være glad selvom livet kan være hårdt og uretfærdigt.
Jeg skal f.eks.:
  • koge blommesirup med min mor
  • til make-up aften hos Bitten
  • passe fie-hunden, til middag hos Anja
  • være sammen med tøserne igen
  • i den nye IKEA
  • Til fødselsdag hos en af yndlingstøserne
  • Et smut til grænsen
  • Til mallorca, tyskland og london i sommerferien
Solen skinner udenfor og det er fantastisk :)

0 kommentarer:

Send en kommentar