Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

torsdag den 16. juni 2011

Frozen yoghurt ispinde med hindbær

Jeg havde en slat græsk yoghurt tilbage efter jeg lavede tzatziki i mandags, så det blev til en gang ispinde i andledning af at jeg havde købt ispindeforme i Ikea. Sådan nogle ispindeforme vækkervirkelig barndomminder :) jeg kan huske at vi havde nogle fra Tupperware, der blev brugt flittigt. De her koster sølle 15 kr ;) hvis du vil have noget smart og ret gadget-ish kan du købe en Zoku, der laver frosne ispinde på bare 7 min.
Den må nu godt bo i min fryser :) den er virkelig fin! tænk også bare alt det frugt, juice og andre spændende ting der kan fyldes i. Nå, men jeg må (indtil videre) nøjes med mine oldschool ispinde forme.

Frozen yoghurt ispinde med hindbær 5-6 Ikea ispinde
- 200 g. græsk yoghurt 10%
- 60 g. hindbær, frosne
- ½ banan
- 5 tsk agave sirup (nemt at opløse)
- 1 spsk mælk.

1. Blend skidtet sammen. Hvis du gider, jeg gad ikke ;), kan du mose hindbærerne først og si de små kerner fra. De gør nu ikke mig noget og de er sikker godt for et eller andet.

2. Hæld i ispindeformene og frys.

Note: Den syrlige, mælkede is der passer mig helt perfekt :) hverken konsistensen eller smagen er som flødeis, men det gør bestemt ikke mig noget. De er også en god, alternativ måde at få brugt en slat græsk yoghurt på.

10 kommentarer:

MissMuffin sagde ...

Der kom du mig i forkøbet, for jeg har også lavet ispinde, der bar lige venter på at blive blogget- spist er de fleste, haha:)

Anonym sagde ...

Ej, jeg ville egentlig gerne have begge dele :-) Jeg kan også huske at min mormor havde nogle der ligner dem fra Ikea...

Mange hilsner
Birthe

Linebinevaskemaskine sagde ...

MissMuffin: Hehe ;) for en gangs skyld var jeg hurtigst.

Birthe: Jeg ville nu også være glad for at have begge dele ;)

Maria sagde ...

årh mmmmm - man må godt spise is, selvom der ik er sol, må man altså gerne spise is!

Malou Klidmoster sagde ...

Wow, sådan en Zoku ville jeg gerne eje. Den koster bare lidt meget i forhold til hvad den kan.

Lækre ispinde :-)

Anna Banana Butterhair sagde ...

Ej ja dem kan jeg også godt huske fra den gang jeg var lille. Var dog ikke helt flittig bruger af dem da jeg altid synes de blev lidt kedelige når man havde suttet alt smagen ud af dem, og der kun var vand tilbage (min mor lavede dem altid med saftevand) Men ideen med yougurt er jo genial, eller måske som en ny måde at servere is-parfait på. Jeg må vist snart i Ikea efter ispindeforme :)

Piskeriset sagde ...

Supergod idé! Det må jeg have fat i - tak for ideen :-)

Vibeke sagde ...

Neeeej. Sådan nogle lavede min bedste til mig. Godt nok med kedelig saftevand i stedet. Men hele konceptet holder bare 100. Fin blog du har. Glæder mig til at følge dig.
Kh V

Linebinevaskemaskine sagde ...

Maria: Masser af is!

Malou: den er lidt dyr ;) men virkelig snedig! tak :)

Anna: Jeg husker også kun alt for godt dem der var lavet på saftevand :D Mmm isparfait på pind!

Piske: det er ihvertfald en billig investering (dem fra Ikea) :)

Vibeke: jeg husker også de der saftevnadsispinde som lidt kedelige ;) tak skal du have!

Janne B.T. sagde ...

Det var da en smart og billig isløsning!

Send en kommentar