Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

tirsdag den 7. juni 2011

Lynhurtig paneng gai

Nogle gange er det bare rart at kunne lave noget med der både er hurtigt og lækkert, specielt på de virkelig travle dage hvor overskudet mangler lidt. Jeg er blevet ret glad for den røde paneng curry spice mix jeg har fået tilsendt fra Santa Maria. Jeg er ikke så meget til den "almindelige" gule karry, men den her blanding passer mig rigtig godt smagsmæssigt :) Der er også rigtig mange muligheder for at lave en masse smagfulde retter, rigtig hurtigt.


Lynhurtigt Paneng Gai 3-4 pers.
- 2 store kyllingebryst i strimler
- lidt olie
- 1 ps. Paneng red curry mix (jeg kunne måske fristes til kun at bruge en ½ pose næste gang+ et nap chili)
- 1 ds. kokosmælk (jeg brugte en light jeg havde fået tilsendt)
- 1-2 spsk creamy peanutbutter
- 1 tsk tørret keffir lime blade

1. Brun kyllingen i lidt olie i en wok eller stegegryde.
2. Hæld karryen i og brun den i et par sekunder. Det dufter ret heftigt.
3. Hæld kokosmælken og peanutbutter i og rør godt.
4. Lad retten simre i 5 min. tid og tilsæt keffirlimebladene.
5. Server med nudler eller ris.

Note: Retten er super hurtig at lave og smager rigtig dejligt :) med hensyn til kokosmælken ville jeg nok bruge en alm. en anden gang. Hvis man ønsker en lavere fedtprocent kan man jo altid bruge halv kokosmælk, halv mælk og fryde resten af kokosmælken ned i en isterningepose. Jeg kunne som sagt også godt finde på kun at bruge en ½ pose :) lidt frisk ananas ville også gøre sig godt deri.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhm, det lyder lækkert! Den curry mix må jeg vist hellere prøve, den lyder lige som noget for mig :-)

Mange hilsner
Birthe

Linebinevaskemaskine sagde ...

Det er ihvertfald super hurtig og super lækker aftensmad :)

Send en kommentar