Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

tirsdag den 14. juni 2011

Stor Økssø og Buderup Ødekirke

20-25 min. kørsel herfra ligger Stor Økssø :) Det er noget rigtig skøn natur i det område, så vi køre derhen engang i mellem og går en tur rundt om søen. Det er et sted jeg er kommet mange gange i mit liv og som har en rigtig stor betydning for mig. Jeg har været der med mine forældre, på cykelkoloni med dussen (eller SFO eller hvad i nu kalder det ;)) og på rystesammentur med gymnasiet. Bettehunden skal helt bestemt også med og gå rundt om søen :)

 Daniel på afveje

 Et kig ud over søen

 Der var ikke så mange andre der havde fået samme ide selvom vejret var skønt :)

På vej hjem, stoppede vi ved Buderup ødekirke for at tage et lille kig.
 Jeg er lidt fascineret af gamle kirkegårde, da de rummer så meget historie og fortællinger. Dog fortrækker jeg at kigge på gravstenene i fuldt dagslys ;) Maarup Kirke er også et rigtig dejligt sted. Det er den kirkegård der er ved at falde i vandet.

 Kirken er faktisk ret øde og ligger helt for sig selv. Desværre var den låst af, så vi kunne ikke se om der var nogle spændende ting indeni ;)

Der var mange flotte, kreative gravsten


Der var endda nogle med billeder på :) Det er lidt specielt, men vist meget almindeligt andre steder i verden

0 kommentarer:

Send en kommentar