Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

tirsdag den 9. april 2013

Endelig madklub!

Så fandt vi endelig tid til madklub igen :) det er noget tid siden sidst, men vi har alle haft rigtig travlt. Jeg skulle bare sørge for det drikkelige indslag samt værtindegave, så jeg havde den nemme tjans denne gang.  

Jeg havde modtaget noget rigtig lækkert chokoladeovertrukket lakrids fra lakritsfabrikken, som jeg tog med. Jeg tænkte at yndlingstøserne nok ville sætte pris på en lille omgang "lakridssmagning". Det faldt i ret god jord :)

Der er 3 smagsvarianter:
- Salt lakrids med mørk valrhonachokolade og chili
- Salt lakrids med mørk valrhonachokolade og salt
- Sød lakrids med lys valrhonachokolade og lakridsgranulat

Alle tre varianter fylder utrolig meget smagsmæssigt og det er ikke noget du spiser ret meget af ad gangen. Jeg gør ihvertfald ikke ;) De smagte alle skønt men vi blev enige om den med lys chokolade og den med salt var bedst. Chilien smager bestemt også godt, med de andre er lige det bedre. Og så er det lækker lille haps før aftensmaden ;)

Forretten var en rigtig lækker omgang tapas med pesto og lunt brød. Helt enkelt og utrolig godt.

Hovedretter er ikke så fotogen men rigtig lækker! Laks bagt på bund af kinakål med krydret flødesauce. Det er derfra jeg fik inspirationen til denne skønne hverdagsret (og gæstemad!), der smager rigtig godt både med grønkål og spinat. 

Desserten stod Pernille for :) det var lige hvad jeg havde brug for! En lækker, luftig citronfromage OG den rareste kiksekage nogensinde. Kiksekagen var i en lidt nyere version uden æg og palmin men med kondenseret mælk! Selve chokoladedelen havde en rigtig god, lidt fudgeagtig konsistens og så var kiksene hjemmebagte. Mon ikke hun kommer med en opskrift :)

Næste gang, hvilket allerede er i næste uge, er her hos mig! dvs. at jeg skal sørge for hovedretten. Temaet er foodgawker, så nu skal jeg på jagt efter noget lækkert, men enkelt. Og så er det sidste gang vi holder madklub i denne lejlighed.

6 kommentarer:

Maj sagde ...

Åh jeg elsker jeres madklub, det ser altid så mega lækkert og hyggeligt ud :)

Og det der chokolade - nammenam!!!

- Maj :D

Mette sagde ...

MMM det ser lækkert ud :) Jeg har lige lavet en enkel og lækker indisk ret.(Opskriften er på min blog hvis det skulle have interesse):)

Mvh. Mette
http://www.sommerfuglen-blog.blogspot.dk/

Helle sagde ...

Jaaah, madklub!

Alle 3 retter kunne nemt tilfredsstille mine smagsløg - den der fromage... man kan ligefrem SE luften i den. Uhm, hvor ser det bare godt ud!

Glæder mig allerede til næste gang ;)

Piskeriset sagde ...

Jeg elsker altså jeres madklubaftener (selvom jeg også er misundelig ;-)), for du poster de lækreste billeder bagefter! Skønne sager I nød :-)

Pernille sagde ...

og nu er der snart madklub igen!!

Linebinevaskemaskine sagde ...

Maj: Det er det også! Det er så skønt :)generelt chokolade! Mmm!

Mette: Det kan du tro det var :)

Helle: Den var så lufitg og lækker den fromage :)

Piske: Vi hygger også helt enormt meget og spiser utrolig lækker mad :)

Pernille: Jaaa :)

Send en kommentar