Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

tirsdag den 1. december 2009

Hindbærmuffins m. hvid chokolade

Skolen sluger alt min tid lige for tiden og det er svært at blogge hver dag, men jeg kan bestemt ikke undvære det :) nogle gange bliver man også bare nød til at tage fri fra det hele og bare gøre det man har lyst til.. og så bager jeg!
Yndlingstøserne kom på besøg i går eftermiddags til hygge, spisning + Twilight også syntes jeg lige at jeg ville bage lidt muffins til os :) Jeg er tit faldet over hindbærmuffins m. hvidchokolade rundt om på nettet men altid tænkt "baaaahh, de ser kedelige ud", men det er de langt fra! de er super lækre med den søde hvide chokolade og de syrlige hindbær. Jeg skal helt bestemt lave dem igen, dog med lidt personlige ændringer :)
Mig og tøserne havde ihvertfald (og som altid) en helt fantastisk dejlig dag/aften hvor der blev hygget igennem i stor stil. Jeg elsker mine yndlingstøser :) dem kan jeg bare hygge og slappe af med helt uforpligtende og nede på jorden. Håber at vi kan få det til at hænge sammen i 2010, så vi kan komme på ferie sammen igen. Nu har vi været i Paris og London sammen ;) håber at vi alle kan skrabe penge sammen til en charter/storbyferie næste år.

Tilbage til de lækre muffins :) jeg tog udgangspunkt i Newyorkerbyheart's opskrift

Hindbærmuffins m. hvid chokolade (28 okay store muffins)
  • 520 g. hvedemel
  • 4 tsk bagepulver
  • 340 g. sukker
  • 2 æg
  • 2 tsk. vanillesukker m. top (tror jeg bruger 1 tsk vanille ekstrakt næste gang)
  • 4 dl. kærnemælk (alm. mælk kan også bruges, kærnemælk gør dem bare så dejlig svampede og giver et modspil til chokoladen)
  • 180 g. smeltet smør
  • 1/3 tsk salt
  • 220 g. frosne hindbær ( jeg bruger hele posen (300g.) næste gang, der var for lidt bær i)
  • 200 g. hvis chokolade, hakket
  1. Bland det let afkølede smeltede smør m. salt, vanille, sukker, æg og mælk. Det piskes godt sammen.
  2. mel og bagepulver blandes og røres i den første blanding (rør så lidt så muligt)
  3. Vend hindbær og chokolade i med en dejskraber, til det er nogenlunde jævnt fordelt.
  4. Dejen hældes i papirmuffinsforme der står i hullerne på en silicone/stål muffinsform og bages ved 200 grader i ca. 20 min :)
Note: lækre og svampede sødsyrlige muffins der smager lidt af sommer :) flere hindbær i næste gang og så er den lige i øjet.
nåmen.. tilbage til kristisk læsning af internationale kvantitative forskningsartikler.. suk..

6 kommentarer:

Bitten sagde ...

Hey, dem har jeg også bagt engang! Bagte dem som mini-muffins, kan jeg huske. Husker dem ikke som videre fantastiske, men kan da være, at man skulle prøve igen.
Held og lykke med det kvantitative ;)

Linebinevaskemaskine sagde ...

tror godt de kunne have tendens til at blive en anelse tørre som mini'er :) kærnemælk redder alt. Jeg sætter snart ild til de artikler! og det udsagn har en P-værdi på under 0,05!

Piskeriset sagde ...

Mmm, de ser gode ud, de muffins!

God læsning - eller hvad det nu hedder :-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Piskeris: de er også super gode :) haha med den læsning er der vist kun en vej.. og det er fremad :)

CMR sagde ...

Vinterferien er reddet! Er ellers hjemme med syg datter og har set alle planer blive skyllet ud med opvaskevandet.... :o( De her muffins er guld værd. Jeg havde lyst til noget med banan og hindbær og faldt over din opskrift. Jeg tilføjede en hel banan skåret ud i bidder og brugte kun halvdelen af hindbærene. Jeg lavede i øvrigt kun halv opskrift. Guffer dem i mig i skrivende stund sammen med lillepigen som bare råber: "MERE MERE MERE!!!!!" og er bange for vi ikke kan stoppe ;o)

Linebinevaskemaskine sagde ...

CMR: Øv det lyder trist, godt at du lige kunne smide lidt muffins sammen :) Jeg må lige huske fiffet med bananen for det lyder godt! Det er dejligt at i kan lide dem :) i må have en god resterende ferie

Send en kommentar