Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

mandag den 29. november 2010

Test af kagefigurer med bidemærker

Efter en veloverstået eksamen i fredags, fik jeg endelig tid og overskud til at få afprøvet de ting jeg teste for coolstuff :) I søndags var vi ude på gården hos min mor og far til æbleskiver, gløgg og julemad og du skal bestemt ikke spørge mig to gange om jeg vil bage ;)
Jeg valgte bl.a. at købe de her cookiecutters og i går havde jeg tid og lejlighed til en lille test af dem.

Kagefigurer med bidemærker
Mit første indtryk, da jeg åbnede pakken, var rigtig godt. Jeg kan godt lide at man i det her tilfælde kan se pruduktet igennem emballagen og at der er fine tegninger bagved for at illustrere hvordan man kunne dekorere småkagerne :) hvor søde er de små krummer ikke også, der hvor småkagemændene mangler deres legemsdele. cute!
De hedder også ABC cookies, som i Already Been Chewed :D Det er go' kagehumor

Jeg fulgte (næsten) den opskrift der stod på engelsk bag på pakken:
Fred´s famous ABC (already been chewed) cookies:
- 3½ cup mel
- 1½ tsk stødt ingefær
- 2 tsk stødt kanel (rigtig 1½ tsk)
- ½ tsk stødt nellike (egen tilføjelse)
- 1/4 tsk salt
- ½ cup sukker
- 1 æg
- 1 cup mørk sirup (jeg havde kun lys, men mørk ville vist være bedre)
- 1 tsk natron
- 1½ tsk varmt vand
- ½ cup koldt smør el. bagemargarine (der stod vegetable shortening)

1. Bland mel, krydderier og salt i en skål.
2. Pisk fedtstof let og luftigt sammen med sukkeret.
3. Pisk nu sirup og æg i.
4. opløs natron i det varme vand og pisk det i de våde ingredienser.
6. pisk de tørre ingredienser i lidt efter lidt og saml tilsidst dejen med hænderne.
7. Put dejen i en lufttæt bøtte og lad den stå i køleskabet min. 4 timer, gerne natten over.
8. Del dejen i to, strø mel på bordet og rul den ud i ca. 5 mm tykkelse . Det er lettere at at rulle ud i mindre portioner. gnid evt. mel på kagerullen.
9. udstik kagerne og bag dem i 10-12 min ved 175 grader. de skal stadig være let bløde i midten når du tager dem ud.
10. Lad afkøle og dekorer med royal icing el. alm. glasur.

De færdigbagte kager :) Jeg har udvalgt de pæneste, men jeg kunne godt tænke mig at tandmærkerne havde været noget tydeligere/dybere. På flere af dem kunne man ikke rigtig se det. Men super gode, det er de altså :) !!

Lemlæstede gingerbreadmen muhaha :D ganske fin kombination af halloween og jul hvis jeg selv skal sige det!

Toally headless gingerbreadman :) Jeg havde glemt mine tyller derhjemme så jeg blev nød til at improvisere med en frostpose

Lidt forskellige lemlæstede småkager :) nogen af dem græder endda, mens andre tager det ret pænt.
Alt i alt er jeg ret glade for udstikkerne :) bonus for at der er opskrift med. Det er lavet i god tyk kvalitet, der ikke lige går ud af form og kan tåle lidt af hvert. Dejen slipper også formene let og småkagerne smager rigtig godt :) Det eneste jeg lige kan sætte fingeren på, er at tandmærkerne godt kunne være lidt tydeligere/dybere.

Så hvis jeg gav juletræer, ville det være 4 ud af 5 juletræer for det her produkt. :)

8 kommentarer:

mette sagde ...

Prikken over i'et med glasuren!

Bitten sagde ...

Haha, de er dejligt makabre!
Stakkels Daniel, så får han endnu ikke ret med sin udtalelse om "kina-skrammel". Hils ham og le.

Lea sagde ...

Ah hvor er de geniale!

Malou Klidmoster sagde ...

Wow, de er skønne :-)

Anonym sagde ...

Ihh, hvor er de fine - og så smukt pyntede :-)

Mange hilsner
Birthe

Linebinevaskemaskine sagde ...

Mette: ja blodet giver lige det sidste ;)

Bitten: jeg elsker dem :D jeg har også planer om at tvinger daniel til at spise sine ordjeg har håneretten! jeg skal nok hilse ham og le fra dig af ;)

Lea: de er så fine :D min mormor kigggede lidt mærkeligt på dem

Klidmoster: Det er god kagehumor ;) dejligt makabert

Birthe: jeg hyggede mig virkelig med at lave dem og stod og grinede for mig selv ude i køkkenet :D

Sabine sagde ...

Hvor ser de dog bare fine ud!
Sabine
sabinesverden.blogspot.com

Line sagde ...

Hehe, hvor er de sjove:-)

Send en kommentar