Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

mandag den 19. september 2011

Hundemad: Pixi's yndlings "risotto"

 Nå ja hvis hunden ikke gider spise sin mad, må der jo tænkes i andre baner :) Efter at have talt lidt med mine forældre om hvad de plejer at lave til fiehunden, blev det til det her:


Hundemad: Pixi's yndlings "risotto"
- 3 kg kyllingeoverlår
- 1 kg. blomkålsblanding fra frost med med gulerod og ærter
- vand til at fylde en 10 l. stegegryde 3-4 cm fra kanten.
- 1 kg ris

1. Brun kylling i en 10 l. stegegryde og hæld blomkålsblandingen i.
2. Hæld vand i til det er 3-4 cm fra kanten og lad det småkoge i 1 god times tid til kyllingen begynder at falde fra knoglerne og er helt mørt.
3. Fisk kyllingen op og hæld ris ned i vandet. Lad det koge 25-30 min til risen er færdig og kogt noget ud.
4. Pil overlårene for kød og del kødet i små stykker.
5. Når risene er kogt færdig røres kødet i og det hele køles ned før det fryses i små portioner. Jeg brugte min ice cream scoop til at dele det op og pakkede det derefter ind i små stykker vitawrap.

 Det er bare hyggeligt at se fjernsyn og putte på sofaen :) hun er vist også snart for stor til at kunne klemme sig under den.

Det er også hårdt at være en lille hund med forkærlighed for at skulle udenfor når det regner. Jeg har lært hende at ringe med en klokke ved hoveddøren når hun skal ud at tisse (hun er jo en lydløs ninjahund, der ikke siger et kvæk)og hun er ret ligeglad med at det regner ;)

9 kommentarer:

Helle Salling sagde ...

WAUU en heldig hund du har med de lækkerier :-) Man sku være hund hjemme hos dig......er i øvrigt ret imponeret over dit trick med klokken - det tror jeg sørme ikke jeg kan få lært Balou (min hund) - men så kan han istedet spille død ;-).
Jeg har startet en GiveAway på min blog, så kig endelig forbi.

Linebinevaskemaskine sagde ...

Hun har det temmelig godt ;) luksusdyr! hehe jeg er også selv overrasket over at hun kunne finde ud af det. Altså at spille død er da også pænt imponerende :)

MissMuffin sagde ...

Elsker tricket med klokken:)
Emma kan heldigvis sige til når det er, men det ligger også til pekingeseren at være meget talende:)
Emma får også sommetider sån en portion der, nogle gange med kylling og andre gange med fisk...
Vil Pixi godt nok ikke have hvalpefoder?

Linebinevaskemaskine sagde ...

MissMuffin: det er altså også ret praktisk :) det ville være synd at sige at pixi "taler" ;)
Hun vil sjældent spise det :( engang i mellem hvis vi putter det i hendes aktivitetsbold

Anne sagde ...

Det ser da godt ud det der hundemad der bliver serveret hjemme hos Jer. Jeg møder indimellem også opskrifter på hjemmelavede hundekiks på nettet. Jeg vil egentlig gerne bage sådan en portion, men mine forældres hund gider ikke spise kiks og den slags - til gengæld er han vild med sit tørfoder, som han spiser hver dag, så jeg skal nok ikke klage:-)

Janne B.T. sagde ...

Fejler jeg noget mentalt, når nu jeg synes det faktisk ser ret lækkert ud? haha :P

Linebinevaskemaskine sagde ...

LaTascha: jeg tror heller ikke Pixi klager ;) jeg har faktisk bagt hundekiks før og de blev helt gode!

Janne: Det dufter altså rigtig godt ;) så jeg tror ikke bare det er dig

Helene L sagde ...

En anden slags godbidder er :Svine el kalvelever kogt ca ½ times tid, så det ikke bløder mere. Skæres i små el store tern, afhængig af hundens str.. Kommes i oven ved 125 g og tørres et par timer.. Har endnu ikke mødt en hund der ikke vilde med dem smil
Derudover kan man bruge leverkogevandet til at koge nogle ris i, evt med nogle grønsager også. Så er der sund mad til vovsen :-) Lever er rigtig godt til pelsen.. Håber det er ok at dele med det her.. Tak for nogle gode opskrifter- har lånt et par stk til mit eget køkken :o)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Helene: Tusind tak for de gode hundefif :) der må prøves næste gang jeg render på noget levet. God ide med kogevandet også!

Send en kommentar