Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

mandag den 23. april 2012

Min tur til Gran Canaria 2012

Nå, det tog mig også kun en uge at tage mig sammen til at kigge vores billeder fra ferien igennem ;) Der blev faktisk ikke tager super mange, da ferien mest var afslapning. Vi havde dog lejet bil i 2 dage, så vi kunne køre lidt op i bjergene og til Las Palmas.

For første gang var vi afted på ferie med et vennepar og det var bare en rigtig hyggelig måde at holde ferie  på. Vi havde både mulighed for at lave parting sammen, hver for sig og når drengene ville gå en lang tur kiggede vi piger butikker eller tog sol i stedet for ;) Nå ja og supermarkeder selvfølgelig.
Vi boede på det skønne Eugenia Victoria i Playa de Inglés. Tæt på det meste og kun 100 meter fra hvor mig og Daniel boede sidst fandt vi ud af.
Vi havde all inclusive og det er som sådan en koncept nu er. Det sigter bredt og der var altid et eller andet man kunne lide :) Der var et kæmpe udvalg af bl.a. fisk! Servicen var rigtig god og der var gratis internet mange steder på hotellet. Der var desuden en tagterrasse oven på øverste etage (8.), med glas hele vejen rundt, solstole og en jacuzzi. Jeg ærger mig sådan over at jeg ikke fik billede der oppe fra, for det var virkelig fantastisk at kunne kigge ud over byerne, strandene og havet omkring os.

I får en ordentlig stak i de billeder vi fik taget :) billederne fra restauranten er desværre ret dårlige pga. belysningen, men pyt skidt.

gran canaria, bjerge
 Oppe i bjergene på vej mod midten af øen

Efter laaang tids bjergkørsel blev vi endelig enige om hvor vi skulle spise. Thank god for Tuc kiks! Jeg bestilte en kølig andalusisk gazpacho med lunt hvidløgsbrød til. Selvom der var lidt småkoldt i bjergene, smagte den utrolig lækkert.

En kikærtegryde af en art med kartofler

Daniels mad med kanariske saltkartofler og mojo, også kendt som helvedesauce.

Mathildes bøf med det hele. Det var ganske god mad, men de ved også godt hvad de vil have for det når der ikke just er så mange andre spisesteder i nærheden.

Det havde ikke regnet i over 1 år på øen, men så kom vi! Æv at vågne op til regn på en charterferie. Heldigvis havde vi gratis wellness med og det indbefattede altså tyrkiskbad, sauna, isbade, en "dead sea" bassin, masser af spabade, varmvandbassiner og massagebassiner :) vi led måske ikke helt så meget og slet ikke i betragtningen af at vi også havde gratis drinks. Og ja jeg var i isbadet! 2 gange! Muligvis på grund af gruppepres..

Det var lidt fryd at se alle dem der havde "reserveret" solstole med deres håndklæder komme piskende i regnen for at redde dem i tørvejr ;) Så kan de lade være med at reservere alle de stole!

Et lille stykke strand i nærheden af Las dunas de Maspalonas

Ingangen til restaruranten

Rush hour ved frokosten

Der var altid massevis af friskfrugt

Og en chokoladefontæne til den friske frugt! Det var dog noget værre fedtet stads, så det blev kun smagt en enkelt gang. Men børnene på hotellet synes at det var ret sjovt.

Varme drikke i alverdens afskygninger. Daniel og Christian var de eneste kaffedrikkere i vores lille flok og de kunne simpelthen ikke lide den spanske kaffe. Hverken som espresso, alm. eller som irish coffee ;) De var temmelig lykkelige da vi fandt en lille café i Centro Comercial Atlántico, hvor de kunne få 3 café americanos, 1 cappucino og 2 stykker jordbærtærte til under sølle 10 euro. Vi kiggede butikker imens ;)

Tilbage til hotellet, hvor vi havde fri is fra 11-21 hver dag ;) Nogle var ret kemiske og andre var faktisk ganske gode.

Daniels dessert ;)

Der var også et ret velassorteret ostebord, hvis man er til den slags

Og diverse kager, men det var nu ikke meget vi smagte på dem :)

Om aftenen hygge vi med drinks her ved de små sofagrupper ved baren. Sommetider fik vi også besøg af vores hotelkatte som vi døbte Psykomis og junglemis.

Da vi checkede ind på hotellet fik vi udleveret en liste over drikkevarer, drinks osv. der var med i all inclusive. kort sagt "challenge accepted"! Her er det s vidt jeg husker sangria og en manhattan. Vi vurderede dem ud fra om de var "drinkable" ;)

Det blev også til en bloode mary - NOT drinkable!

Et par puttekatte vi så på vej til stranden og ja, du kunne snildt komme ud ;)

Las Dunas de Maspalomas - "sanddynerne" der danne en miniørken

I Puerto Rico var der farligt fine psykedeliske krabber der ville slås

Og sure katte!

Efter Puerto Rico fulgte vi kysten til Puerto de Mogán.

Der er ret idyllerisk med små fine huse og masser af blomster.

Der er også masser af små restauranter ned til den fine havn, men de koster kassen.

En af dem havde dekoreret vinduerne ved deres bagdør. Jeg faldt lidt for den lille ko og det lille får der siger Moo og Baaa ;)

Fine fine blomster

Endnu et smukt bjerglandskab

Med høje bjerge og små snørklede veje

Det sidste billede er taget herhjemme :) Det er det obligatoriske snapshot af mine souvenirs, det traditionen tro stort set kun er købt i de store supermarkede hvor de lokale også selv handler.
Jeg kan kun anbefale Hiperdino, Mercadona og Carrefour.

Jeg fik købt:
- 8 dåser kondenseret mælk (det vejer til det skidt!)
- Mandel creme
- 2 x dulce de leche
- 3 poser mandelmel
- 1 pose korender
- en stak bøtter med røget paprika :)

Derudover fik jeg købt sandaler, cupcakestrømper, lidt chokolade osv. og så fik jeg trods regn en okay kulør med hjem ;)

Bonusinfo: Kommer du til Las Palmas, så kan du finde en Primark i centeret C.C. Las Arenas :)