Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

søndag den 23. oktober 2011

Flensburg

Så er jeg tilbage igen :) Her sidst på eftermiddagen kom jeg hjem fra min weekend i Flensburg sammen med yndlingstøserne. Jeg har desværre ikke så mange billeder derfra, så i må nøjes med lidt dokumentation af noget af høsten.

Jeg fik købt Raffaello, Hanuta, vodka (til min ismaskine), mini marshmallows, citroner, Riesen, skønne sild, syrlinger, 2 kg Nutella, Jim Beam barbeque sauce, hasselnøddesirup, hvid chokolade sirup, 3x fluff, en masse snacks og tyggeben til Pixi, mandler, valnødder, chokolade, marcipan, knoppers og rittersport. Slet slet ikke dårligt :) specielt Fluff'en var jeg glad for at jeg fandt.

Jeg fandt også n After Eight julemand, en masse bukoost, Philadelphia med milka!, kondenseret mælk, bailey, Hollandsk kakao, chai latte til Tassimo OG callebaut chokolade!! Jeg fandt callebaut chokoladeknapper til en dejlig pris i Citti Park :) jeg gav ca 154 kr for 2,5 kg mørk chokolade 58,7%. En pose magen til kostede 242 kr i Metro.  

Fredag ramte vi Flensburg ved 17 tiden og tog direkte i Förde Park. Förde Park er et et shoppingcenter hvor der bl.a. er det dejligste store supermarked ala Bilka, nemlig Real. Det var her jeg brugte aller flest penge og købte 11 æsker kaffe/kakao til min Tassimo maskine. Jeg fik også købt en masse mel og lidt sukker. Det er et rigtig godt sted at finde billige ting :)

Lørdag brugte vi en del af dagen i Galleri Flensburg (storcenter) og gågaden der er ved siden af. Der kan man sagtens få nogle timer til at gå og finde nogle gode kup. Der er også en Rossman, der er en blanding mellem Matas og en helsekost. De har shampoo, cremer, parfume, økologiske madvarer og et temmelig stort udvalg af kaffe og theprodukter :) bl.a. også chai latte pulver.
Vi var også i Citti om lørdagen. Det minder lidt om Förde Park, bare lidt mindre men med et stort supermarked der minder lidt om Metro herhjemme. Det er dog noget dyrere end i Real. De har dog en masse virkelig spændende ting ud over det sædvanlige :)

Det har virkelig været en hyggelig weekend med tøsesnak og shopping. Det er ikke en Londontur, men stadig virkelig godt :) og så kan McDonalds godt tage at rubbe neglene og få McCafé indført i Aalborg!  Jeg savner deres varme Appelpie og nåede kun at få en dernede :( tilgengæld fik jeg sådan en her i deres McCafé før vi ventede på at grænsebutikkerne åbnede

Choko frappé, nam! så kan McDonalds tænker over den..

10 kommentarer:

Lilli sagde ...

Sikke mange fine ting. Hvad er Fluff og hvad bruger du det til? Kender ikke lige produktet.

heidi sagde ...

Hold da op nogle gode ting! Og super billigt for Callebaut'en - kan godt ærgre mig lidt over at jeg ikke fik kigget efter det sidst jeg var dernede, men så kan jeg trøste mig med at den var på tilbud i Metro da jeg købte :-)
Jeg har læst om Förde Park før, men har aldrig været der - det kan jeg se der skal laves om på næste gang vi er på de kanter!

MissMuffin sagde ...

Hold nu op hvor har du da lige gået helt fuldstændig meget amok- godt du har rummet under trappen:)
Gem li noget af det der Milka-ost, det bliver jeg altså nød til at smage!!

Annette sagde ...

Ja, sikke mange lækre ting du har fået købt. Jeg har ventet på, at se dine indkøb :D Er bare så misundelig, men måske jeg skulle se om jeg selv kunne komme en tur til Förde Park inden jul :-) Er meget spændt på, hvad du får lavet med alle de skønne ingredienser, især Fluffen :-) Hvor fandt du den ?

Jeg har i øvrigt lavet min egen blog nu, håber at du kigger forbi :-) Der er ikke så meget endnu, men det skulle der gerne komme hen ad vejen :-)

Fortsat god søndag :-)

Camilla sagde ...

Ej, hvor ser det spændende ud! Jeg vil også snart til Tyskland, og købe gode sager :o)

Anonym sagde ...

WOW, det ser ud til at der er blevet shoppet igennem :-D

Mange hilsner
Birthe

Merca sagde ...

Hold op kæmpe indkøb !!!!! Jeg håber at der stadig er noget tilbage !! Dejligt at høre at I havde en god tur.

Malene uden R sagde ...

Sikke en masse skønne ting! :) Det kunne være jeg skulle overtale en veninde eller kæresten til at tage på sådan en tur :)
Hvad skal det der "Fluff" bruges til?

Linebinevaskemaskine sagde ...

Lilli: Fluff er sådan et amerikansk produkt til at smøre på brød ;) gerne sammen med peanutbutter siger de kloge! jeg bruger det til is, som fyld i kage og til at lave frosting af. De har en hjemmeside du kan kigge :)

Heidi: jeg var så begejstret da jeg fandt chokoladen til den pris :D förde park har ihverfald rigtig mange gode og billige basisvare og slik billigere end grænsebutikkerne.

Missmuffin: det er fyldt!! jeg kan slet ikke stoppe nogle af tingene derind! Jeg skal nok lige gemme så du kan smage den underlige chokoladeost :p

Annette: jeg fandt mange sjove ting :) Fluff'en er fra Real i fördepark, den står i nærheden af krymmel osv.
Jeg kigger lige forbi :)

Camilla: det burde du også ;)

Birthe: det der med at begrænde mig var jeg ikke helt så god til ;)

Merca: hehe ejg efterlod da lidt :D det var bare så hyggeligt

Malene: Prøv at overtale dem ;) jeg regner med noget is bl.a. der er en masse forslag på deres hjemmeside

Anders sagde ...

Jeg har set en reklame for Tassimo maskinen, er den god eller skal jeg give en anden til mig og min kæreste?
Der er ret mange muligheder efterhånden :)

Send en kommentar