Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

lørdag den 21. maj 2011

Dobbelt-vaffeljern fra Whiteaway

Jeg har indgået et samarbejde med WhiteAway og er så heldig at jeg har fået tilsendt et dobbelt vaffeljern fra Cloer, som jeg kan teste :) Jeg har aldrig haft et vaffeljern før, men jeg kan godt se at det er en fejl i min opdragelse ;)

Visuelt
Vaffeljernet er i mat stål, hviket jeg bedre kan lide, end hvis det var hvidt. Der er ikke så mange dikkedare ved designet, der er helt enkelt.
Funktioner
- kan lave 2 vafler på en gang, hvilket gør at det hele går noget hurtigere.
- Hurtig opvarmning
- Lampe der signalere hvornår vaffeljernet er varmt og hvornår vaflerne er færdige.
- Mulighed for at indstille hvor mørke vaflerne skal være.
- Vaffeljernet virker rubust

Jernet er så fix, at du kan lave to vafler på sammen tid. Nu er det altid mig der står for pandekager (og nu vafler), så det er virkelig rart at det går så stærk med at bage dem. Hver vaffel bliver 16,5 cm i diameter.

 Jeg fulgte for en gangs skyld brugsanvisningen slavisk og startede med at vaske indersiden af vaffeljernet og derefter smøre det med lidt fedtstof og en lille silikonpensel. Det er noget der skal gøres den første gang, før man tager det i brug, men det krævede nu heller ikke den helt store indsats :)

Jeg er rigtig glad for at det er i mat stål, frem for hvid. Så passer den meget bedre til resten af maskinparken herhjemme ;) Det er også ret kompakt og fylder ikke alverden i køkkenskabet. Nu skal der ikke altid ret meget til at begejstre mig, men det er virkelig smart at den røde lampe signalere hvornår vaflerne er færdige, da jeg ellers ville kigge til dem i tide og utide og ødelægge vaflerne :) Du kan desuden indstille hvor mørke dine vafler skal være foran.

Jeg synes du har en fin farve, men Daniel ville godt have dem en tand mørkere. Det må blive på trin 4 næste gang :) dejmæssigt passede hver vaffel lige med en Ikea ske. Når jeg laver vafler bliver det selvfølgelig lidt beskidt, men det var nemt at gøre rent. Vaflerne slap også vaffeljernet rigtig nemt :)

Jeg servede vaflerne med friske jordbær, marmelade og lidt flødeskum :) Jeg tror jeg kommer til at bruge vafflejernet rigtig meget og har også talt lidt med nogle af de andre blogpiger om noget sjovt :)

Opskriften er fra min lillesøsters svigermor, der skulle være en fantastisk vaffelbager.

vafler a la Anni

5 dl mælk
100 g smør
1 æg
2 tsk. bagepulver
2 - 3 spsk. suklker
1 knivspids salt
4,5 dl mel 
kornene af 1 stang vanille

1. Bland mel, bagepulver, salt, sukker i en skål.
2. Smelt smør i 1 dl af mælken og bland det herefter med resten af mælken og derefter æg.
3. Pisk mælkeblandingen i melblandingen på en gang, til dejen er ensartet.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh, den er fin - og de ser super lækre ud! Jeg har aldrig ejet et vaffeljern, håber at det er det næste jeg får fra dem :-D

Mange hilsner
Birthe

Linebinevaskemaskine sagde ...

Det er nemlig rigtig fint Birthe :) det er også mit første.
vaflerne var også rigtig gode!

Louise sagde ...

At jeg og Anni lige kom ind over dit indlæg, havde jeg ikke set komme. :D ha!

host. men super lækkert, at du snart inviterer på vafter. host

MissMuffin sagde ...

Jeg glæder mig til vores spændende planer:)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Løjse: Det er jo trods alt din svigermor med den famøse opskrift ;) jeg tager da bare vaffeljernet med på besøg ;)

MissMuffin: åhr det bliver hygsomt :)

Maria sagde ...

kan kun sige to ting: snyd og saaaaaaavl!

Unknown sagde ...

hejsa
du kan godt renge med det holder længe. Jeg havde et cloer vafeljern som jeg skiftede ud med et dobbelt "jern" for et par år siden. Det var over 15 år gammelt og virkede upåklageligt. Den eneste grund til jeg skiftede det ud var at jeg syntes det med tiden var blevet lidt ulækkert. Man kan bare ikke gøre det rent ALLE steder. Men altså et virkelig godt mærke.
Rikke

Send en kommentar