Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

tirsdag den 31. maj 2011

Vafler med yoghurt og vanille

Vi havde nogle æg der skulle bruges og defor har Daniel plaget, og plaget OG plaget lidt mere om jeg ikke godt ville lave nogle vafler. Efter en meget lang skole dag kombineret med at jeg fik slæbt mig til træning i en god times tid, havde jeg bestemt ikke lyst til andet end at sove. Han blev simpelthen så skuffet at jeg fik ondt af ham, hev vaffeljernet frem og lavede de pokkers vafler. Den her gang blev det til vafler med yoghurt og vanille :)

Vafler med yoghurt og vanille
- 300 g. hvedemel (erstat evt. 50g. af det med fuldkornshvedemel)
- 1½ tsk bagepulver
- ½ tsk natron
- 2 spsk sukker
- en lille tsk salt
- korn af en stang vanille
- 4 æg
- 4,5 dl yoghurt natural
- ½ dl mælk el. vand
- 75 g. smeltet smør.

1. Bland mel, bagepulver, natron, salt, sukker og vanille korn sammen.
2. Tilsæt yoghurt, mælk/vand og æg på en gang og pisk til der ikke er flere klumper.
3. rør tilsidst det smeltede smør i.
4. Bag i elektrisk vaffeljern eller old-school vaffeljern til de er gyldne.

Note: De er rigtig lækre med en mild smag og en rigtig skøn konsistens. De ville også være rigtig gode med revet citronskal i :)

Jeg serverede dulce de leche og jordbærmarmelade til :) frugt ville også være rigtig godt.

6 kommentarer:

MissMuffin sagde ...

Jeg vil ha vafler!!!!

Maria sagde ...

hehe du er for god af dig! ;-) Men de er sørme også gode ud (så man kan måske godt forstå, han plager, hehe)

Anonym sagde ...

OK, det afgør det! Jeg MÅ ud og have mig et vaffeljern - hvor ser de lækre ud :-)

Mange hilsner
Birthe

Linebinevaskemaskine sagde ...

MissMuffin: du kommer bare forbi ;) du kender adressen. så holder vi vaffelfest.

Maria: eller ville jeg aldrig få fred ;) han så så skuffet ud da jeg sagde at gad ;p de blev nu også gode

Birthe: det kan du jo næsten blive nød til ;)de smagte også rigtig dejlig, jeg var også rigtig vild med "konsistensen"

BRUUN by BRUUN sagde ...

Århhhh - den opskrift må jeg prøve, når jeg flytter ! MUMS !

/Linda

Linebinevaskemaskine sagde ...

Linda: de er ihvertfald rigtig lækre og svampede :)

Send en kommentar