Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

mandag den 23. maj 2011

Vafler med banan og havregryn

Jeg har tilbragt hele min weekend, med at skrive bacheloropgave ude på en meget tom skole, men det er okay! Jeg kan snart se enden op det :) Vi prøvet også at hygge os så meget, vi nu kan. Da jeg kom hjem igår, var det blevet tid til aftensmad og da der lå to overmodne bananer og skreg i frugtskålen, faldt valget på banan-havregryns pandekager, der er en af Daniels favoritter. Jeg magtede bare ikke rigtig det der med at stege pandekager i evigheder og det var så her Daniel viste sig at være alt besværet værd ;) Han forslog nemlig om jeg ikke bare kunne bruge vaffeljernet istedet? Det var vist mest sagt i sjov, men når jeg nu er doven, kunne det jo være en let løsning. Så kan jeg både sidde ned, lave aftensmag og skrive på projekt på en og samme tid! Resultatet blev virkelig godt og det gik virkelig hurtigt med at få dem lavet.

(og nej, det er ikke løg ;) det er lun æblemos med vanille og cane syrup )


Vafler med banan & havregryn
2 bananer
3 dl. yoghurt/cremefraich/mælk
3 tsk vanille sukker
250 g. havregryn
4-5 æg
1½ tsk kanel
1½ Spsk olie
1 - 1½ spsk. sukker.
2 tsk. bagepulver

1. hele skidtet i en blender med min 0,8 l kapacitet :)

15 kommentarer:

Xenia sagde ...

Lækkert! Hvad er det, du har liggende ved siden af? Det ligner lidt løg... hæhæ...

Linebinevaskemaskine sagde ...

ad :P nej det er nykogt, lun æblemos med vanille. heldigvis! ;)

restaurant i København sagde ...

Ser super lækkert ud. Sådan nogen vafler må jeg prøve. Tak for tippet :)

Hilsen

Palle
http://restaurantikøbenhavn.dk/

Camilla sagde ...

Hej Line,

det ser lækkert ud! Jeg kender det godt lidt - nogle gange har jeg også lyst til pandekager, men vælger vafler i stedet, for det er bare lettere når man har et vaffeljern :o)

knus
Camilla

Janne B.T. sagde ...

Det ender jo med jeg må købe et vaffeljern pga. dig! Typisk :D

Linebinevaskemaskine sagde ...

Palle: De er også virkelig gode og mætter godt :)

Camilla: Jeg tror jeg går hen og bliver lidt doven med det vaffeljern ;) det går noget hurtigere

Janne: Det kan jeg godt tage på mine skuldre ;)

Rikke sagde ...

Jeg har lige lavet dem her som pandekager og NØJ hvor er de lækre!! det bliver da ikke sidste gang jeg laver dem!! kan forestille mig de er mindst ligeså lækre som vafler!

Linebinevaskemaskine sagde ...

Rikke: godt du kunne lide dem :D de er nemlig rigtig lækre og mættende :)

Julie sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Regitze Olischer sagde ...

Tror det er de bedste vafler, jeg har smagt :)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Regitze: Dejligt at du kan li' dem :) De er ret gode. Vi skal faktisk have dem her senere i dag.

Marckii sagde ...

Skal der virkelig ikke noget mel i?
Jeg laver dem nu her til morgenholdet på arbejde, så de har bare ikke at mislykkedes!

Linebinevaskemaskine sagde ...

Marckii: Nej kun havregryn :) men positiv kommentar ellers ;)

Anonym sagde ...

Kan man ikke lave dem uden æg?

Linebinevaskemaskine sagde ...

Anonym: uh det tror jeg desværre ikke :( Det er ægger der binder det hele sammen under tilberedningen. Måske hvis du erstatter med en ekstra banan og lidt ekstra væske?

Send en kommentar