Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

fredag den 6. maj 2011

Madklub med Jamie Oliver tema

Til sidste madklub blev vi enige at temaet til næste gang skulle være Jamie Oliver :) Det vil sige at alle opskrifter skal komme fra en af hans mange kogebøger. I går havde jeg tjansen med drikkevarer og jeg troede faktisk at det ville være a piece of cake.. men nej! Det er åbenbart ikke noget herreren gør så meget i, men jeg fandt da lidt tilsidst :)

 Med til min tjans fulgte også værtindegave tjansen, så det blev til lidt farverige strømper ;) det faldt lige i værtindens smag. Hun har et eller andet for sjove og farvede strømper.

Forretten var marokkansk kyllinge kebab med avocado dip fra "Jamie does.." og den var fantastisk. De lune naan brød med avocadodip, citron og kyllig var lige tilpas krydrede. let og lækkert :) hvis jeg havde en cafe skulle det bestemt på menuen.

opskriften er lige her!

 Hovedretten var Jamie's ultimate burger fra "Jamie's dinners" der havde en skøn bøf med mange gode sager i. bl.a. parmesan og brødkrummer (der røg vist også lidt grovkiks i). Mmmm bacon..

Konceptet var byg-selv og for søren hvor blev jeg mæt! Jeg skal selv lige rode med opskriften på den bøf der næste gang vi skal have burger på grillen herhjemme.

Der belv spillet kort mens vi slog mave, men værtinden havde åbenbart kun en pakke over-size kort.. eller så er Iphonen skrumpet lidt ind.

 klovne-kort ;) efter en meget lang og sej dag i skolen havde jeg ikke rigtig hjernekapacitet til at kapere regler og strategier så jeg sprang pænt over og gik på opdagelse efter spændende ting i lejligheden.

Et lille fuglehus til at parkere dine nøgler i så de ikke bliver væk :) det skal jeg vist selv lige have skrevet på ønskesedlen. Det er vist købt i Il Gusto her i Aalborg.

 Rulle-kugle-ugle dørstoppe/bogholder fra Züny. Jeg ønsker mig brændende flodhesten :D

Den grønne griselommelygte jeg har givet hende :) den har jeg allerede en af selv! den er så sød!

Mens de spillede kort gik jeg også i krig med den der jamie drik jeg skulle sørge for. Valget faldt på en malteser milkshake fra "Det er mere bar' mad".

Malteser Milkshake - 2 pers.
- 100 g. malterses, helt iskolde.
- 3 dl mælk

1. knus maltesers i en blender.
2. tilsæt lidt af mælken og blend igen. Tilsæt det sidste mælk og blend til det er ensartet.
Note: Jeg kan rigtig godt lige maltesers og jeg kunne rigtig godt lide smagen, men det var noget tyndt sjask. Jeg vil helt bestemt lave den igen, men så tilsætte en ordentlig portion vanilleis så den bliver tyk og chokoladen ikke vil ligge som et tykt lag i bunden. Men eller thumbs up med lidt måjusteringer :)

Pynt med maltesers :)

Desserten var en Banoffee Pie fra "Jamie's 30 minuttes meal",

Karamellen det består af blendet banan, mælk og sukker.. mystisk!

Jeg kan rigtig godt lide banoffee pie, men vil hellere slå et slag for "min" Banoffee pie. Karamellem var simpelthen så underlig at arbejde med og fungerede ikke særligt godt i tærten. Jeg er også mere til en kikse bund  :)
Det var vist desværre den sidste "rigtige" madklub det næste lange stykke tid :( den ene af yndlingstøserne skal bo i københavn det næste halve årstid. Vi andre hygger selvfølgelig stadig, men det er ikke madklub uden hende :) vi må bare sætte det på standby imens og holde mini-madklub.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor ser det bare SKØNT ud!!

Jeg har skrevet det før, nogle gange læser jeg kogebøger som fanden læser bible, jeg har slet ikke set disse opskrifter! Men den med avocado skal jeg da KLART lave - nå ja, også burgeren :-)

Mange hilsner
Birthe

Piskeriset sagde ...

Godt koncept - og spændende kombination af retter. Som sædvanlig ser det rigtig lækkert ud :-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Birthe: det smagte også rigtig dejligt - det meste ;)
jeg kender det godt :D

Piske: Tak :) ham Jamie er nu ikke helt tosset altid. Det avocado dyppe-dyp smagte fantastisk!

Send en kommentar