Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

søndag den 15. maj 2011

Grillhygge med gruppen

Jeg havde besøg af min bachelorgruppe til en omgang grillygge her i løbet af ugen. Der er altså rart at lave lidt andet sammen engang i mellem :) Jeg havde lovet dem grillmad og selvom det regnede på dagen fik de det selvfølgelig alligevel. Det er altid grillvejr hos mig, også hvis det sner! det er lidt samme princip som isvejr.
Menuen blev nogle kyllinge satay med peanutbutter, blandet salat bord og tzatziki :) (og rødvin!) Vi gik også en god gåtur på kirkegården hvor jeg bor, den er nemlig ret hyggelig med grønneområder og masser af træer.

Kylling satay med peanutbutter
- ca. 500 g. kyllingebryst skåret i store tern
marinade
- 4 spsk creamy peanutbutter (havde dog kun crunchy)
- 2 spsk olie
- 2 spsk soja
- ½ tsk sesam olie
- 3 store fed hvidløg
- 2 tsk sambal oelek
- 2 tsk limesaft

1. Alle ingredienserne til marinaden røres godt sammen.


2. hæld marinaden i en pose sammen med kyllingen og lad det sove i køleskabet i min.4 timer (gerne natten over).

3. Sæt kødet på træspyd der har lagt i vand i en time og grill til det er gennemstegt.

Note: Jeg ville virkelig godt have haft noget creamy peanutbutter, da jeg blev lidt irriteret over peanutstykkerne ;) Det smagte virkelig godt! ikke for eget peanut og tilpas krydret efter min smag. Gruppen roste det også :)

3 kommentarer:

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Guud, hvor lækkert Line :) Jeg havde også veninder fra klassen på besøg igår. Vi grillede selvf. også, selvom det stod ned i lår fede stråler :)

Der er intet der hedder dårligt vejr, kun dårlig påklædning ;) Godt altanen er overdækket :)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Det var også virkelig lækkert :) grill er allerbedst i regnvejr! det er der jeg har mest lyst til det ihvertfald. Jeg tror også vi skal grille her til aften :)

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Sjovt, sådan har jeg det også. Og hvad der er endnu mere spøjst er, at vi også grillede til aften ;)

gemalen har også været ude og investere i en ny, så bruges det skal den jo :D

Send en kommentar