Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

onsdag den 27. januar 2010

psykiatrisk praktik i Viborg

Så fandt jeg endelig lidt tid til at skrive om min praktik i Viborg :)
Jeg møder kl. 7 i Viborg, dvs. jeg skal op kl 5 og aller senest køre her fra Aalborg kl. 05.45. Det er godt nok tidligt Zzzz.. heldigvis er vi to fra klassen der er i praktik på Bostedet Stokrosevej :)
Stokrosevej er et botilbud med døgnbemandingfor unge med skizofreni, hvor de bor ca. 1-2 år. Jeg har været meget spændt på hvordan jeg ville have det med psykiatrien, men hold op hvor har jeg en god mavefornemmelse med det her :) de første 3 dage er suset afsted. Det er virkelig noget dejligt personale der er der og søde beboere. Jeg tror kun at den her praktik kan blive rigtig god og fuld af spændende oplevelser.
I dag har jeg snakket med en af beboerne om at bestille noget sushi et sted fra på et tidspunkt til en fælles aften. Jeg har aldrig været i Viborg før, men der skulle være et par sushisteder.
Jeg har også fået et lille kursus i at køre minibus i dag :D så har jeg lidt mere frihed og kan f.eks. træne strukturering af indkøb med en beboer. Håber jeg kan finde rundt i Viborg hehe.
Det er ikke så slemt at skulle tidligt op når bare man er glad for stedet :) Jeg fik en rigtig god kontakt med en ung beboer i dag og jeg glæder mig virkelig til at arbejde videre sammen med ham. Kan i have en dejlig onsdag :)

8 kommentarer:

Anja sagde ...

Det lyder super spændende Line! Hvordan kan det være du som ergo skal i psyk. praktik? Det forbinder jeg med sygeplejerske/pædagoger osv. Men tænker der nok er en ganske fornuftig grund :)

MissMuffin sagde ...

Psykriatrien er et spændende område, det er helt sikkert også noget jeg interesserer mig for.
Da jeg var i hjemmeplejen arbejde jeg også med psykisk syge og misbrugere, det kunne jeg faktisk godt li..
Dejligt at høre at du trives med det:)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Anja: det er så spændende :) som ergo kan man både arbejde i somatikken og i psykiatrien. Min rolle derude er f.eks. at lære en beboer strategier og strukture til at kunne fungere i alm. hverdagsaktiviteter. give redskaber og hjælp til evt. at kunne bryde et OCD mønster, da personen eller kan blive forstyrret i de meningfulde aktiviteter i hans hverdag :) det er en anden form for "genoptræning", men fokus er stadig at forsøge at optimere et "funktionsniveau" med hos det enkelte menneske inkl. deres styrker/svagheder og egne mål :) forsøren en smøre :D

Linebinevaskemaskine sagde ...

Missmuffin: Jeg har virkelig fået respekt for det område :) det er nogle super dejlige mennesker at arbejde, samtidig med at man ser hvor indvaliderende en psykisk sygdom kan være.
Jeg trængte lidt til en succes oplevelse, så det er dejligt at føle jeg har det godt der :)

Anja sagde ...

Det lyder sgu spændende! Og så lærte jeg noget nyt om ergo'er :D

Hanne K's verden sagde ...

Hej Line

Aj, hvor sjovt.
Jeg arbejder i Visitation Social på Viborg Kommune, så jeg visiterer af og til Stokrosevej.
Jeg skal faktisk på statusmøde derude 11. februar ... så kan det være vi ses:o)

Knus Hanne

Linebinevaskemaskine sagde ...

Hanne: :D verden er lille. Jeg har ihvertfald vagt den dag mener jeg :) hehe ja det kan være vi ses ;)

Bitten sagde ...

Hej Fine Line!
Det er lækkert at høre, at du er så glad for det, nu det kræver så lang en rejse af dig.
Jeg ved ikke hvor meget fritid du har i din praktikperiode, men du må endelig lige sige til, så vi forhåbentlig snart kan ses :)
Starter jo selv i praktik på mandag, uhh, men det er i det mindste kun et kvarters rejse på cykel væk.

Send en kommentar