Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

torsdag den 8. marts 2012

Fyldte skinkeruller i fløde marsalasauce

Det er ikke pæn mad, men det er god mad! Det smager rigtig dejligt og perfekt fredagsmad, hvis man da ikke lige har en god bøf der venter. Og i morgen er det fredag!



Fyldte skinkeruller i fløde-marsalasauce
3 skinkeschnitzler
3 spsk flødeost
3 fed hvidløg
6 skiver pepperroni el chorizo i bitte små tern
parmesan, revet groft
et bette paprika og basilikum
salt, peber
1/2 marsalavin
2 1/2 dl fløde
parmesan til pynt


1. Bank kødet fladt med håndroden og smør flødeost på kødet.
2. Pres et fed hvidløg over hvert stykke kød, drys med pepperoni, parmesan og lidt krydderi.

3. Rul kødet stramt sammen og bind hver rulle med to stykker snor. drys med salt og peber.
4. Brun rullerne rigtig godt af i fedtstof, så de er næsten færdigstegte.
5. Hæld marsalavin over dem og derefter fløde.
6. Lad det småsimre i 5-10 min til det er tyknet og smag saucen til med salt og peber.
7. Server med pasta og med et godt drys friskrevet parmesan over.

Det bliver så rart med lidt weekend igen :) Jeg har fået en lille arbejdsskade der hvor jeg er i job med løntilskud, der har påvirket mit whiplash ret kraftigt og jeg er derfor startet til fysioterapi igen-igen-igen. Jeg er fuldstændig færdig nu. Jeg tror bare Pixi skal luftes så jeg kan komme i seng og få hvilet ud til endnu en arbejdsdag i morgen. Åh Sådan en stor fluffy dyne er altså ikke det værste lige nu :)
Weekend, bring it on!

4 kommentarer:

Maria sagde ...

JEG synes det er pæn mad - og det lyder RIGTIG lækkert! Det må prøves en dag! :)

Spisekammeret sagde ...

Jeg synes nu de ser ret godt ud :). Og fyldet lyder bare mega lækkert. Det sætter i hvert fald i gang i mit mundvand.
m.v.h.
Ulrik

Lea sagde ...

Jeg synes nu også det ser ret lækkert ud.
Det skal da prøves :-)
Overvejede dog en udgave med kalkun istedet.. Hmm mon hvidvin kunne erstatte marsalaen?

Kærligst Lea

Linebinevaskemaskine sagde ...

Maria: åhr tak :) du må bestemt prøve det.

Ulrik: tak :D det smager også virkelig godt! selvom det ikke er så pænt ;)

Lea: Du må da bestemt prøve det :) kalkun vil også være rigtig godt tror jeg. Jeg tror ikke det kan erstatte det, da marsala har en mørk, dyb sød karameliseret smag, men jeg tror sagterns du kunne få en god sauce alligevel :) måske med lidt hvidløg. Ellers koster marsala omkring 60 kr i bilka/føtex

Send en kommentar