Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

onsdag den 21. marts 2012

Sandwich med raps, kylling, bacon og mild karry-æbledressing

I går var jeg til Food Expo 2012 med arbejdet, og efter turen derned søndag havde jeg selvfølgelig spottet alle de gode stande :) Selvom det har været nogle hektiske dage hvor jeg mildest talt har været segnefærdig når jeg kom hjem, har det været så spændende. Jeg har hygget mig, fået talt med mange passionerede producenter og fået smagt en masse lækre produkter. Jeg har også fået nogle stykker med hjem som jeg vil dele med jer senere :)


Mild karry-æble dressing
1 1/2 dl creme fraich
1/4-1/2 tsk karry
1 1/2-2 tsk æblesirup
evt. et par dråber æbleeddike
salt, friskkværnet peber

1. Bland det hele sammen og smag til ;)

I søndags var jeg så heldig at få en bakke raps hos Yding Grønt. Det er ikke noget jeg er stødt på før, men jeg håber virkelig det er noget der bliver fast inventar i butikkerne her i Aalborg :) flere spændende salater tak! og for min skyld kan iceberg godt afskaffes.

Salaten har en rigtig lækker friskhed og syrlighed, der gør at den er lidt mere spændende en almindelige salatblade. Syrligheden gik godt i spænd med karryen, den salte bacon og det stegte kylling. Den vil helt bestemt også være skøn i en pesto :)

3 kommentarer:

Agnethe - about a girl sagde ...

Oiii hvor ser det bare lækkert ud og det lyder endnu mere lækkert! Måske skulle man prøve den der æblesirupsopskrift - har snart nogle fødselsdage, der skal produceres gaver til, mon ikke sådan noget kunne gå rent ind og så selvfølgelig lige en opskrift på den der dressing også - mums!

Medic sagde ...

Jeg er blevet dirigeret denne vej til din fabelagtige blog af en god veninde som har bagt nogle frokost flutes som du har givet opskriften på.
Din blog er blevet sat på min liste over blogs jeg følger for den er super interessant og du giver gode ideer til bagværk og andet godt :-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Agnethe: Tak skal du have :D Det smagte også vanvittig gost hvis jeg selv skal sige det. Det synes jeg bestemt du skal :) og bland endelig sorterne. Æblesirup smager rigtig godt.

Send en kommentar