Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

mandag den 19. marts 2012

Min dag på Food Expo 2012

Jeg er frygtelig bombet lige nu! I går stod jeg temmelig tidligt op, hentede blogpigerne kl 6 og drog mod Herning i Fiaten. Heldigvis havde vi noget at se frem til da vi kom :)

Imens der var åbningstaler mm. fik vi serveret en lækker lun morgenanretning. Vi fik også lov til at høre på Christian Bitz :) Jeg faldt dog ikke lige så meget i svime over ham som andre! men han var rigtig underholdende.


Første hal vi kom ind i var rigtig spændende og der var rigtig mange mindre, men passionerede producenter der heller end gerne vil fortælle om deres produkter. Også selvom vi "kun" er madbloggere ;) Vi faldt bl.a. andet rigtig godt i snak med Tine og Christian fra Planteriet. De har nemlig lavet en rigtig lækker plantedrik på frugt og fuldkorn, der både er cremet, frisk, mættende og tørsslukkende. Vi var ret begejstrede for konceptet allesammen også er det altid dejligt at tale med folk der brænder for deres produkter!

Billede lånt hos Piskeriset
Apropos at brænde for et produkt! Vi kom også forbi Selleberg, hvor der blev talt længe og smagt mange af deres fantastiske produkter. Deres produkter er så lækre, rene og smagfulde. Jeg skal helt klart stifte nærmere bekendtskab med dem, for dem glemmer jeg ikke sådan lige. 


Vi rendte også ind Økoladen, der laver de smukke chokoladeplader

 Han er gået sammen med Mønbolcher og sammen har de en stand i Torvehallerne i København.

Jeg kunne nemt blive forfalden til de flotte chokoladeplader!

Den første hal var også præget af smukke, klare farver og skønne emballager. Jeg elsker emballage der er praktisk men også er så flot at produktet godt kan stå fremme herhjemme.

 Fine chipsposer

Buttede flasker med forskellige drikke 

 Og min elskede kakao fra Whittard of Chelsea. Jeg har vist efterhånden 10 bøtter :)

 Deres pæne thebøtter, hvor theen både kan laves som varm og kold.

Lækker rødbedesalsa med bid. jeg kan desværre ikke huske hvad de hed, men de var virkelig venlige :) Jeg må lige finde ud af det i morgen.

 De havde også denne smukke chokolade med

 Hos Naturmælk fandt jeg dette vidunder. Double cream! Det er ikke mange steder den kan købes, men Salling Super er heldigvis et af dem. Dog ikke i den størrelse selvfølgelig.

Flere flotte farver

De fineste flaser vand fra Krogh Specialitet

 Han fristede også med denne skønne jordbærdrik, der smager af flydende sommer og glæde.

Jeg endte også med at købe en jordbærsirup med vanilje af ham :)

Cavi-art havde også en rigtig fin stand, med god mulighed for at smage deres produkter på kryds og tværs. Cavi-art er små perler der ligner rogn, men faktisk er lavet af tang! De har ikke den der fiskede lugt/smag og har nogle flotte farver. De fåes også både med chili, balsamico, wasabi og trøffel, så der er mange anvendelsesmuligheder.

De havde sat en masse små skåle frem med de forskellige varianter, samt creme fraich rørt med rødløg så man kunne lave sin egen lille personlige haps.

Hos Sorgenfri Specialiteter havde de de lækreste chokoladecremer. Specielt den hvide latte machiato med kakaokrokant og kaffe slog benene væk under mig. Utrolig lækker sød og cremen, men uden at blive for meget.

Vi slog også et smut forbi Ynding Grønt, hvor vi smagte på noget lækkert raps, der bruges som salat. Det smager lidt som en mellemting mellem skovsyre/ milde ærteskud og er rigtig friskt.

Han talte også utrolig passioneret omkring nye produkter og produkter under udvikling. Prøv enlig rapsen hvis i ser den i butikkerne. Den er et lækkert alternativ til de mere kedelige salater.

Rokkedyssegård præsenterede os for en himelsk hindbærdrøm af råsyltede hindbær, der sendte flere i gruppen til tælling.

 Bittens tangsalt (jeg skal nok spare jer for det billede hvor hun spiser det ;))

 Velduftende røget paprika fra Terra Exotique i en yndig bøtte.

Alverdens sirupper, bl.a. safran!

Sucre noir, sort sukker. Vi var ret længe ved denne stand, da de havde usandsynligt mange flotte og spændende produkter vi ikke er stødt på før.

 Hos StoreSmagedag bød de på græsk yoghurt 2% smagt til med vanille og karamel og med et drys frysetørrede hindbær på toppen. Lækkert!

Nybro Frugtplantage trakterede os bl.a. med den dejligste most på æbler og jordbær. Vi var helt solgt!

 Smukke æsker med pastiller, der nærmest holdt for evigt. De er fra 

Gyldne, chokoladeovertrukne mandler fra den yndigte lille slikbutik

 Vi rundende selvfølgelig også Callebauts stand hvor der var rigtig meget spændende chokolade og kreative ideer. Der var også rig mulighed for at smage på sagerne.

Vi fik os også en rigtig snak med Naturalia, der sælger økologiske krydderier. Jeg har før prøvet deres krydderier og er ret begejstrede for kvaliteten :)  Bøtterne og også utrolig praktiske i krydderiskabet.

 Skøn farinfromage hos Philadelphia. Behøver jeg at sige at den forsvandt temmelig hurtigt :)

 Et af de sidste stede vi rundede før vi kørte hjem, stod Den Skaldede Kok med lækre mazariner. Det var et temmelig godt punktum for dagen ;)

Det var sådan en dejlig dag, fyldt med hygge, masser af indtryk og smagsoplevelser ud over det sædvanlige. Jeg kørte hjemmefra 05.45 og var hjemme igen 12 timer senere. Jeg er stadig kvæstet og i morgen skal jeg derned igen :) Denne gang med mit arbejde. Nu ved jeg også hvor alle de gode ting er ;)
Kig hos CamillaBittenKristine og Sabina for flere billeder og uddybende beskrivelser.

12 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hold da op, sikke en masse lækkerier. Jeg er vild med de buttede flasker :-)

Jeg ville SÅ gerne, men må se i øjnene at det ikke bliver i år. Kroppen vil ikke - dumme krop.

Mange hilsner
Birthe

Tante Sød..og den sure øko-citron... sagde ...

skønne og lækre billeder og tak for kigget, dejligt at være lidt på forkant med de nye produkter

Home by Bianca sagde ...

Hvor ser det altså bare lækkert ud. Ærgrer mig da lidt over jeg ikke skal afsted.
Hørte du hvor man kan købe Whittards kakao i Dk? Jeg henter dem altid hjem når jeg er i London,men kommer nok ikke så tit afsted i fremtiden.
-Bianca

Frøken Blak sagde ...

Nejh hvor bliver man bare misundelig når man ser alle de lækre billeder :D ! Det virker som om det var en super hyggelig dag

Anne sagde ...

Lækre, lækre billeder. Tænderne løber i vand!

Linebinevaskemaskine sagde ...

Birthe: De er så fine de flasker :) ja det er rigtig træls med dig :( men jeg trordu prioriterede rigtig, så i kan få en dejlig Berlintur.

Tante sød: tak skal du have :) Det er lidt sjovt at se hvad de finder på

Bianca: Jeg spurgte dem nemlig og de var ikke helt sikre!? De hedder ivertfald "secret kitchen" og har en forhandler liste på deres hjemmeside :) Nej med dine omstændigheder går der nok lidt før du kommer derover igen ;)

Pandekagepiraten: Det var en rigtig dejlig dag :D

Anne: De var også nogle frygtelig lækre ting ;)

Krull sagde ...

Det ser bare helt vildt lækkert ud! Muuums!

Kan du huske hvor de guldcoatede mandler kunne købes - og evt. pris?

Tine sagde ...

Mange tak for de pæne ord, det er altid skønt at dele sin passion. Sig til, hvis I har en event, hvor I vil testsmage vores Plantedrikke. Mange hilsner Tine www.planteriet.dk

Linebinevaskemaskine sagde ...

Krull: Jeg skal lige rode min papirer igennem i morgen, så skal jeg nok lige vende tilbage med info :)

Tine: Det var da så lidt :) I var rigtig hyggelige at tale med! Det skal vi nok.

Krull sagde ...

Tak skal du have. Jeg venter i spænding :-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Krull: Der er http://www.anderssonsupply.dk/ der har dem :) Jeg ved desværre ikke hvor de kan købes, men mon ikke de har en forhandlerliste hvis du spørg pænt

Krull sagde ...

Mon ikke. Mange tak for adressen :-)

Send en kommentar