Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

onsdag den 20. juni 2012

Koldskålsdate med Bitten

Det skal der nemlig til engang i mellem :) Godt nok var vejret ikke 100% med os, meeen det er nu altid koldskålsvejr. Vi hyggede os ihvertfald temmelig meget med sladder, koldskål og The Big Bang Theory.

Danske jordbær
Specielt med når jeg kom til at nappe en bakke danske jordbær med på vej hjem fra arbejde ;) Mmm de duftede! Bitten klagede ikke!

Imens Bitten baksede en lækker koldskål uden æg sammen (der er jo nogen der er bange for æg.. :p ) skyllede og nippede jeg jordbær og generede Bitten på det groveste med mit kamera.

fluff
Koldskålstraditionen byder at der kommer fluff i og jeg havde lige tilfældigvis et glas på hylden i viktalierummet.

fluff
 Fluffalicious

koldskål, koldskål uden æg, danske jordbær
Hjemmelavet koldskål med hjemmebagte kammerjunkere, danske jordbær og fluffaluffalicious (og nej, jeg har ikke spildt..)

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Wow marshmallow fluff! Den har jeg sgi ikke set før! Uhm lyder super hyggeligt. Dejlig torsdag afsted til dig.

MissMuffin sagde ...

Koldskål med fluff? Ej, nu må du da lige styre dig:)

Britt sagde ...

Yes! Da jeg var barn brugte min mor altid blommerne til koldskålen og lavede guf/fluff af hviderne. Alle jeg har nævnt det til har cirka samme reaktion som Miss Muffin - jeg er nærmest lykkelig over at opdage andre med samme "særhed". Det smager jo vildt godt!

Anette sagde ...

Hvordan er det med hjemmebagte kammerjunker?

Smager de så meget bedre, så trilleri og dobbelt bagning er det værd?

Linebinevaskemaskine sagde ...

Monsercircus: Haha nej vel ;) tak og i lige måde

MissMuffin: Næ :p

Britt: Jeg fik nemlig også guf i engang i mellem som barn, og det smager såå godt :) Fluff er dog lidt mere bastant. Godt vi kan dele vores særhed ;)

Anette: Jeg synes de er rigtig gode :) de er lidt mere porøse. Jeg tror at man skal holde af at lave ting fra bunden og nyde selve processen også, for at det kan betale sig :)

Anonym sagde ...

Jeg har aldrig hørt om at tilsætte fluff, men det lyder som noget der er så skørt, at det næsten kun kan være godt :D Og Big bang theory, er 1. klasses underholdning :)

Maj sagde ...

Åh Line, jeg er vild med at du elsker det der fluff - jeg har købt det en enkelt gang, men det var ikke lige min kop the, mens Manden nærmest fik sukkerchok af at gå og spise det ;)

Craving efter koldskål med friske danske jordbær er hermed opstået, og jeg må indrømme, jeg foretrækker også at lave min koldskål uden æg :P

- Maj :D

Anonym sagde ...

Ha, viktualierum - sådan et havde jeg også engang. En dag spurgte min lille datter: "Mor, skal jeg lige hente en ny pose i seksualrummet?!" Og det gjorde hun så. Derefter blev det omdøbt til spisekammeret. Det ord kunne vi alle huske!

Elsebeth

Maria sagde ...

Jeg har også alle dage fået 'guf' i koldskål - og spiser det stadig .. Det smager SÅ godt!!

Linebinevaskemaskine sagde ...

Loquacioslily: Haha det er vist også selvopfundet ;) Big bang theory er nemlig super underholdning!

Maj: Det er også noget sjovt noget :D Jeg kunne nok ikke spise det rent eller på brød, men i desserter og i is! er det skøønt.
Nu bliver du nødt til at lave koldskål - med eller uden æg :p

Elsebeth: Ja det var ikke så heldigt ;) men det er skønt at have et!

Maria: Dejligt med endnu en der bekræfter at det ikke bare er mig der er tosset :D

Send en kommentar