Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

søndag den 17. juni 2012

Say hello to my little friend..

Ikke en beskidt Pixi..


 Men den her! Det er min nyeste tilføjelse til maskineparken herhjemme :) Efter at have luret på den SÅ mange gange hjemme hos Pernille, blev  jeg simpelthen nød til at have en panini grill. Det er en Jamie Oliver fra Tefal og jeg er super glad for den allerede. Den er super til at varme brød, stege burgerbøffer, lave paninis og quesadillas og så har den en rigtig rar drypbakke.

Den kan både hvile direkte på det der laves, "svæve" med nogle centimeter mellem pladerne og åbnes som en bordgrill med to stegeplader.




Jeg er jo startet i arbejde i onsdag og det er faktisk lidt hårdt :) Alle de nye indtryk og rutiner, men det skal nok blive rigtig godt. Jeg har ikke haft så meget overskud til at lave aftensmad, så derfor har vi blandt andet fået panini. Det tager 10 min at lave og det er nemt lige at bakse sammen med hvad man nu lige har liggende. Jeg brugte bl.a. det hjemmebagte toastbrød. Rigtig doven comfort food!

Panini med chorizo & cheddar 2 pers.
4 skiver brød
lidt smør
lidt sennep
100 g. cheddar
8 skiver tyndskåret chorizo

1. Smør den ene side på alle brødskiverne med smør. Det er den side der skal vende udad mod paninigrillen/grillpanden.
2. Smør brødets "inderside" med en smule sennep.
3. Fordel chorize og cheddar mellem sennepssiderne på brødskiverne.
4. Steg paninien på en meget varm grillpande (og vend undervejs) eller i en paninigrill. Jeg mener at jeg gav den omkring 6-7 min, da brødet var skåret ret tykt.

Rustik guacamole
2 modne avocado
saften fra 1/2 citron
2-3 spsk creme fraiche
1 fed hvidløg, knust
salt, friskkværnet peber
evt. lidt paprika til pynt

1. Halver den ene avocado, fjern stenen og skrab kødet ud med en ske.
2. Mos det godt sammen med citronsaft, creme fraiche og hvidløg.
3. Halver den anden avocado, fjern stenen og og skær kødet i små tern på kryds og tværs inde i skrællen.
4. Vip ternene ud i skålen til den første avocado og rør godt rundt.
5. Smag til med salt, peber og evt. lidt mere citronsaft. Hvis den serveres med lidt tung med, kan jeg godt lide den til den syrlige side.

Jeg er ihvertfald glad for mit køb hos tretti :) pladerne kan klikkes af, så den er hurtig at gøre ren. Det er også nemt lige at bakse noget godt sammen efter en arbejdsdag og paninis er jo ret taknemmelige i forhold til rester.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Wow hvor er den fin!!! Tillykke med supermaskinen, ja det lyder så fristende og super nemt både med bøffer og sandwich. Øj de må have været lækre med det hjemmelavede toastbrød! Ha en super dejlig dag

Line sagde ...

Jeg har længe ønsket mig en panini-grill, og nu ved jeg da, hvilken model det skal være :-D

A + K = ♥ sagde ...

Uha, ja, den er godt nok et hit den grill - utroligt som hvilket som helst brød, kan blive hundrede gange festligere med lidt grill-striber hen over ryggen (;

- Anne

Pernille sagde ...

Tillykke med familieforøgelse! :D
Jeg har heller aldrig fortrudt min et øjeblik!!

Therese sagde ...

Mums, det ser lækkert ud ;o)
Tillykke med jobbet ;o)

Maj sagde ...

Nøj hvor ser det godt ud - og panini lyder og ser bare bedre ud end de Toasts jeg har fodret Manden af med ;)

Mange gange tillykke med jobbet, godt at din nye ven kan hjælpe lidt med arbejdsbyrden på hjemmefronten ;)

- Maj :D

Malene sagde ...

Hej Line

Ville bare lige "melde min ankomst" til din blog. Har de sidste 2 uger siddet og læst hele bloggen igennem (DEN ER BTW. SÅ FIN!!!), som en overspringshandling til eksamensskrivning... Bilder mig selv ind, at det er ekstremt relevant...

Tak for god læsning - følger selvfølgelig stadig med :-)

De første hilsner
- Malene

Linebinevaskemaskine sagde ...

Monstercircus: tak skal du have :) jeg er så lad for den!

Line: Jeg er ihvertfald glad for at jeg købte den og ikke bare den billigte :)

Anne: Ja grillstriber gør meget ;)

Pernille: haha tak ;) du er godt klar over at det er dn skyld ikke :P

Therese: tak skal du have :D

Maj: Haha toast er nu heller ikke at kimse ad ;) Tak skal du have, jeg føler mig meget voksen!

Malene: Jeg er meget beæret over at være din overspringshandling :D Dejligt at du har lyst til at læse med hos mig. Og held og lykke med eksamen!

Send en kommentar