Mad med hjertet - Hvad banker dit hjerte for?

onsdag den 6. juni 2012

Madklub med comfort food

Så blev det endelig tid at holde madklub igen :) Der har været længe siden sidst, da et par af yndlingstøserne har mere end nok at se til med deres speciale! Heldigvis kunne de lige presse en gang tøsehygge ind.

Billedet er lidt utydeligt, men Pixi og den lille Eika var rigtig glade for at se hinanden igen. Der blev ihvertfald gået til den og leget igennem! Det var også nødvendigt at tvinge dem til timeout et par gange ;)

Så er der lagt op til hygge og med et tema der hedder "Comfort food" kan det jo kun blive godt :) Jeg slap nådigt i denne omgang, da jeg kun skulle sørge for noget at drikke og en værtindegave. Det var lige til at holde til!

guacamole, rustik guacamole, grov guacamole, nachos
Forretten var (heldigvis) nachos med creme fraich, salsa og den lækreste rustikke guacamole. Øj det var godt! Jeg har sådan haft lyst til nachos her på det sodste, så den sad lige i skabet!

indonesisk kylling, banan, kylling med banan
Hovedretten havde jeg hørt lidt rygter om og jeg var rigtig spændt! Det var nemlig indonesisk kylling med banan :) For søren det smagte vanvittigt godt og det er bestemt noget jeg selv skal prøve af herhjemme. Det var lækkert cremet og helt klart comfort food. Det smagte så godt og jeg blev bare så mæt!

banana split
Desserten var en rigtig klassiker der, i mine øjne, er alt for undervurderet :) Nemlig bananasplit med hjemmelavet chokoladesauce. Den perfekte afslutning på et dejligt og hyggeligt måltid med de bedste yndlingstøser :)

Næste gang skal vi være hos mig igen og temaet for alle 3 retter er Chokolade! Jeg har fundet en enkelt, spændende ide men hvis i brænder inde med en spændende hovedret med chokolade så skriv endelig en kommentar! Det bliver ihvertfald ikke chili con carne ;) Gerne noget lidt mere spændende, som jeg ikke har prøvet før :)

10 kommentarer:

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

åååååh - du ander ikke hvoor syg en nachos-craving jeg var ude i igår !!!!!! Og gud hvor har jeg ikke fået mindre lyst til dem, af at læse dette indlæg. SHAME ON YOU! :D

frk. sveske sagde ...

Lækker menu ;-)
Blogger du ikke en opskrift på den hovedret?

Puha - nachoes cravings... bum bum ikke just kornfrit - men var heldigvis på mexicansk restaurant i weekenden og der hører nachoes til.

- frk. sveske

Smølfine sagde ...

Hvor er det bare nogle smadder søde servietter :)

Louise sagde ...

ammenam! jeg har fundet lidt sjovt på nettet :)

http://www.chinghehuang.com/page/showrecipe/?rid=7

http://www.rivercottage.net/recipes/chocolate-and-beetroot-brownies/

http://mad.rukiyebenli.com/arkiv/soendags-kage-chokoladekage-med-roedbede/

http://gastromad.dk/?p=1436

Pernille sagde ...

Tak for sidst :)

Så kan jeg lave chili con carne! :P Aner da virkelig ikke hvad jeg skal lave til forret med chokolade :DDD

Fik du min sms i dag?

Tante Sød..og den sure øko-citron... sagde ...

jaaaa , opskrift på hovedret efterlyses osse af mig:-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

Kristine: Haha nachos er også så godt :)

frk. svesker: Jeg tror faktisk at vi skal have den til aftensmad i dag, så jo da ;) Mmm nachos!

Smølfine: Helt vildt! :)

Louise: Det er jo hovedret jeg skal lave ;)

Pernille: i lige måde :) eller en salat med jordbær og chokolade/balsamico dressing! Jeg har kig på chicken mole.
hov ja! sorry, glemte at svare :)

Tante sød: Så må jeg hellere lave den i dag og blogge den ;)

Louise sagde ...

Jamen så må du hellere prøve de sesamkugler en dag jeg kommer ud :D heps!

Pernille sagde ...

Det var også en ide! Jeg må se hvad jeg kan finde på ;)

Så den 5. er fin med dig stadig?

Linebinevaskemaskine sagde ...

Louise: jaja det ser vi på ;)

Pernille: Jeg er spændt ;) det er helt fint

Send en kommentar